عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

طرح سنجش و پذیرش دانشجو در مقاطع دکتری و ارشد در خان اول مانده است/ نسبت به اصلاح شیوه پذیرش در این مقاطع بی تفاوت نباشیم

فیاضی گفت: طرح سنجش و پذیرش دانشجو در مقاطع ارشد و دکتری در خان اول مانده و مخالفت گروهی از اساتید و وزارت علوم نباید مانع این طرح شود.

عبدالوحید فیاضی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در چند روز اخیر شنیده می‌شود که طرح سنجش و پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی( دکتری و ارشد) با مخالفت جمعی از دانشگاهیان و وزارت علوم مواجه شده است که دغدغه و نگرانی زیادی برای کسانی که این طرح را روزنه امیدی برای ساماندهی نحوه پذیرش در این دو مقطع مهم تحصیلی می‌دانند شده است.

وی گفت: طرح سنجش و پذیرش دانشجو در مقاطع مهمی همچون دکتری و ارشد به ساماندهی و اصلاح شیوه پذیرش دانشجویان متمرکز بوده است و در واقع هدف آن برطرف کردن موانع و نواقص کنونی پذیرش در این دو مقطع، آزمونها و مصاحبه‌ها است.

وی با بیان اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس پیگیر پیشرفت این طرح و تصویب نهایی آن است، خاطر نشان کرد: مخالفت گروهی از اساتید دانشگاه و وزارت علوم نمی توان دلیل و صحبت نهایی در توقف این طرح باشد و ما امیدواریم با رایزنی‌ها و کارشناسی‌های بیشتر بتوانیم راهکاری مناسب در جهت اجرایی شدن این طرح مفید علمی بیابیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار