در دیدار "بان کی‌مون" با "ظریف" مطرح شد

دبیرکل سازمان ملل خواستار نقش سازنده ایران در مقابله با داعش شد/ ظریف: گزارش اخیر در خصوص وضعیت حقوق بشر در ایران خلاف روند واقعی دولت ایران است

دفتر دبیرکل سازمان ملل متحداعلام کرد، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، با بان کی مون، دیدار کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، دفتر دبیرکل سازمان ملل  متحداعلام کرد، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران،  با بان کی مون، دیدار کرد.

در این دیدار  مسائل مورد علاقه دو طرف، از جمله موضوع  هسته ای ایران ، منازعات در منطقه، و به ویژه در سوریه و عراق، و وضعیت حقوق بشر در ایران مورد بحث قرار گرفت.

دبیرکل سازمان ملل  در این دیدار ابراز امیدواری کرد که مسئله اتمی ایران با رسیدن به توافقی جامع حل و فصل شود.  

او همچنین گفت که اعتقاد دارد ایران باید در عراق و سوریه نقشی سازنده برعهده گیرد. 

ظریف، دیدگاهها و اقدامات  جمهوری اسلامی ایران به منظور حفظ ثبات و امنیت منطقه، روابط با همسایگان و روند همکاریها از جمله با دولت جدید عراق را تشریح نمود و خاطر نشان ساخت جمهوری اسلامی ایران متعهد به کمک به تقویت امنیت منطقه بوده و روابط خوب با همسایگان و کمک به بهبود شرایط و مبارزه با افراطی گری و تروریسم را مورد توجه دارد.

ظریف و بان کی مون همچنین پیرامون روند مذاکرات هسته‌ای تبادل نظر کردند و وزیر خارجه کشورمان ضمن مرور این گفتگوها و اراده جدی و حسن نیت جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به راه حل، اظهار داشت: نسبت به حصول توافق خوشبین هستیم و معتقدیم رسیدن به توافق امکان پذیر است.

ظریف همچنین در این ملاقات گزارش اخیر دبیرکل در خصوص وضعیت حقوق بشر در ایران را خلاف روند واقعی و برنامه و اقدامات دولت ایران خواند. 

محمد جواد ظریف، همراه با هیئتی دیپلماتیک،  روز سه شنبه به منظور شرکت  در گفتگوهای هسته ای در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل ، وارد نیویورک شد.

او روز چهارشنبه در نیویورک،  پیشاپیش آغاز دور هفتم مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۵ +۱ ، در یک برنامه ناهار کاری با کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کرد. دو مقام در این دیدار به بررسی وضعیت مذاکرات درمورد برنامه هسته ای ایران و نحوه پیش برد آن پرداختند.

در حالی که دور هفتم مذاکرات اتمی ایران و کشورهای ۵+۱ به طور رسمی از روز جمعه آغاز می شود، دیدارهای میان نمایندگان دو طرف از روز پنجشنبه آغاز شده است.

انتهای پیام./

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار