سینما در هفته ای که گذشت؛

وعده های خوش سینمایی/ آغاز ماراتن 4 فیلم جدید

سینما در هفته گذشته دستخوش وعده های خوش سینمایی و آغاز اکران 4 فیلم قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ سینما در هفته ای که گذشت مصادف بود با دومین مراسم روز ملی سینما در دولت تدبیر و امید که رییس سازمان سینمایی خبر خوشش را درباره صندوق بیمه بیکاری داد و سینماگران در این مراسم با توصیه فرامرز قریبیان برای آزادی یک جوان محکوم به اعدام پیش قدم شدند و علی جنتی در اظهاراتی صریح از عملکرد ایوبی دفاع کرد.

راه اندازی صندوق بیکاری یکی از مهم ترین خبرهای سینمایی بود که از سوی ایوبی اعلام شد و باید دید تاکی این وعده عملی خواهد شد.

در این مراسم طیف‌های مختلف سینماگران حضور داشتند که می‌توان از مسعود کیمیایی،تهمینه میلانی‌، محمد نیک‌بین‌، سید جمال ساداتیان‌، علی سرتیپی،‌ محمد مهدی عسگرپور‌، فرهاد توحیدی‌، غلامرضا موسوی‌، ضیاء الدین دری‌، داریوش اسدزاده‌، محمد سریر‌، علیرضا داود نژاد‌، کامبوزیا پرتویی‌، محمد حیدری‌، علی نصیریان‌، سیف‌الله صمدیان‌، کمال تبریزی‌، ابوالحسن داودی‌، رضا درمیشیان‌، نوید محمدزاده‌، حبیب رضایی‌، مجتبی راعی‌، محمد آفریده‌، رضا کیانیان‌، مسعود ده‌نمکی‌، مصطفی شایسته‌، حسین فرحبخش‌، محمد نشاط‌، هنگامه قاضیانی‌، محسن علی‌اکبری‌، فرشته طائرپور‌، امیر سمواتی‌، سروش صحت‌ و... نام برد.

همچنین در طرح "سینما سلام" فیلم‌هایی که آخرین هفته اکران‌شان را سپری می‌کردند، 21 شهریور ماه در روز ملی سینما که بلیت‌ها نیم بها عرضه شد، هر کدام حدود 20 میلیون تومان فروش داشته‌اند.

در اولین برنامه از معرفی سینماهای گروه هنر و تجربه جمعی از سینماگران به موزه سینما آمدند تا فیلم تاثیرگذار در تاریخ سینمای ایران «یک اتفاق ساده» سهراب شهید ثالث را برای اولین‌بار بعد از انقلاب روی پرده ببینند. با نمایش این فیلم ،‌ سالن سینمای موزه سینما به عنوان اولین محل نمایش فیلم‌های هنر و تجربه معرفی شد. از جمله حاضران در این مراسم می‌توان به سیف‌الله صمدیان‌، مهدی صباغ‌زاده‌، جعفر صانعی مقدم،‌ محمد شیروانی‌، تینا پاکروان‌، همایون اسعدیان‌، خسرو دهقان، علیرضا داودنژاد، روح‌الله حجازی‌، مجتبی میرطهماسب و امیر حسین علم‌الهدی مدیر این گروه سینمایی و محمد حیدری مدیر عامل موزه سینما اشاره کرد.

یکی دیگر از اتفاقات هفته ای که گذشت افتتاحیه هفته فیلم چین در موزه سینما بود که حجت الله ایوبی در این مراسم گفت: ایران و چین دو تمدن کهن و قدیمی با مشترکات فراوان هستند به طوری که بسیاری از زبان‌های دنیا را این دو کشور اختراع کرده اند. امیدوارم همان‌طور که مردم ایران کالاهای چینی را به خوبی می‌شناسند با سینمای این کشور نیز آشنا شوند.

هفته فیلم چین در تهران با نمایش 5 فیلم "خاطرات پلیس"، "پرواز شمشیر در دروازه اژدها"، "شریک چینی"، "راه" و نمایش "شاه میمون" در موزه سینما برگزار خواهد شد.

اما در حوزه اکران سینمای ایران نیز فیلم‌های "خانوم"، "آتش بس2"،"خواب‌زده‌ها" و "آرایش غلیظ" از چهارشنبه اکران شدند و باید دید تا چه میزان میتوانند همانند فیلم های روی پرده قبلی موفق ظاهر شوند.





انتهای پیام/
برچسب ها: سینما ، حاشیه ، اکران ، هفته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.