آخرین تحولات یمن؛

لغو پرواز هواپيماها به صنعا تا 24 ساعت/ 120 کشته و زخمی در درگیری‌های جنبش "انصارالله" یمن با سلفی‌ها

یمن در شب گذشته شاهد تحولاتی بوده است که کشته شدن 40 تن در درگیری‌ها از آن جمله است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه الجزیره گزارش داد: شرکت های هواپیمایی پروازهای خود به صنعا پایتخت یمن را تا 24 ساعت به حالت تعلیق درآوردند. 

در درگیری های شدید در صنعا پایتخت یمن بین گروه های سنی مورد حمایت ارتش و مخالفان دولت که به سوی ساختمان تلویزیون دولتی خمپاره شلیک کردند حدود 40 نفر کشته و 80 تن دیگر زخمی شدند.

خبرگزاری رسمی یمن گزارش داد پیشروی انصار الله در مناطق شمالی صنعا عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور را وادار کرد نشست کمیسیون عالی نظامی را برای بررسی « تهدید » ناشی از تشدید خشونت خواستار شود.

در همین حال جمال بن عمر فرستاده سازمان ملل متحد برای یمن پنجشنبه شب مذاکرات جدیدی را با عبدالمالک حوثی رهبر حوثی ها و انصار الله در صعده در شمال این کشور انجام داد که به نظر می رسد بی نتیجه بود.

یک منبع نزدیک به مذاکرات اعلام کرد هیچ پیشرفتی حاصل نشد.

درگیری بین اعضای انصار الله موسوم به حوثی ها و شبه نظامیان حزب اسلام گرای اصلاح که از دو روز قبل به منطقه شملان ددر حومه شمالی صنعا متمرکز بود به اطراف دانشگاه اسلامی ایمان در پایتخت گسترش پیدا کرد.

خشونت های منطقه شملان روزهای سه شنبه و چهارشنبه نیز دست کم 43 کشته به جا گذاشت.

کمیته عالی امنیتی یمن پنجشنبه شب به حوثی ها ( انصار الله ) هشدار داد و از آنان خواست مناطق و ساختمان هایی را که در صنعا پایتخت اشغال کرده اند تخلیه کنند.

این کمیته از حوثی ها خواست به چادرهای تحصن خود بازگردند و در صورتی که این کار را انجام ندهند به زودی تدابیر لازم برای بازپس گیری این مناطق و ساختمان ها اتخاذ می شود.

گفته می شود حوثی ها به چندین مرکز امنیتی و ارتش در محله شملان و خیابان الستین یورش برده و آن ها را تصرف کرده اند.


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار