وزارت امور خارجه اسرائيل در بيانيه ای اعلام کرد "آويگدور ليبرمن" وزير امور خارجه اسرائيل در ديداری با جان کری همتای آمريکايی خود خواستار حفظ تحريم های بين المللی عليه ايران و برنامه هسته ای اين کشور شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از روزنامه هاآرتص، 
"آیگدور لیبرمن" وزیر امور خارجه اسرائیل روز چهارشنبه در دیداری با جان کری در واشنگتن همچنین از او خواست تا هشداری را که وزارت امور خارجه آمریکا دهم سپتامبر در خصوص سفر آمریکایی ها به اسرائیل  صادر کرده بود لغو کند.

وزارت امور خارجه آمریکا دهم سپتامبر به اتباع آمریکایی درباره خطرهای رفتن به اسرائیل ، کرانه باختری و غزه به سبب فضای امنیتی پیچیده و احتمال خشونت هاو ازسرگیری خصومت ها هشدار داده بود.

هشدار وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به عملیات "صخره سخت" اسرائیل بود که به مدت 50 روز علیه حماس در نوار غزه اجرا کرد. در این حمله بیش از 2140 تن از فلسطینیان کشته شدند.

این عملیات بیست و ششم اوت با برقراری آتش بس متوقف شد و گفتگوها درباره آتش بس بلند مدت  قرار است در اصل اواخر سپتامبر درقاهره  آغاز شود.

اویگدور لیبرمن درباره ایران مدعی شد : "در صورتی که این کشور به سلاح های هسته ای مجهز شود ، خاورمیانه شاهد مسابقه تسلیحات هسته ای خواهد بود."

وی  افزود: "قدرت های بزرگ باید در گفتگوهای خود با ایران قاطع باقی بمانند و تحریم ها را حفظ کنند."

وی مدعی شد:" مبارزه برای جلوگیری از تولید سلاح های هسته ای در ایران جزو همان مبارزه ای است که علیه تروریسم آغاز شده است."

آویگدور لیبرمن همچنین از آمادگی این رژیم برای همکاری با آمریکا در حمله هوایی به مواضع داعش خبر داد.

وی طی دیدار با جان کری، همتای آمریکایی خود در واشنگتن گفت، "اسرائیل برای کمک به آمریکا برای تشکیل ائتلاف جهانی علیه داعش، آمادگی کامل دارد."

لیبرمن در ادامه، ضرورت تشکیل این ائتلاف را مطابق با ضرورت‌های موردنظر آمریکا و حساسیت‌های خاص منطقه خاطر نشان کرد. وی با اشاره به بحران غزه افزود، "اسرائیل از حمایت‌های آمریکا طی عملیات‌های اخیر در نوار غزه قدردانی می‌کند." وی همچنین از کری دعوت کرد به مناطق اشغالی سفر کند.

در زمانی که گفتگوهای دوجانبه درباره برنامه هسته ای تهران قرار است در نیویورک از سرگرفته شود، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران چهارشنبه اعلام کرد واشنگتن از تحریم ها علیه ایران "کلافه" شده است. 

کشورهای غربی و اسرائیل ایران را به تلاش برای ساخت سلاح اتمی تحت پوشش برنامه هسته ای غیر نظامی متهم می کنند اما تهران این اتهام را رد می کند.

گفتگوهای بین تهران و قدرت های بزرگ گروه پنج بعلاوه یک ( چین ، آمریکا ،فرانسه ، انگلیس ، روسیه و آلمان) قرار است به طور رسمی جمعه در نیویورک ازسرگرفته شود.

گفتگوهای بین تهران و قدرت های بزرگ گروه پنج بعلاوه یک ( چین ، آمریکا ،فرانسه ، انگلیس ، روسیه و آلمان) قرار است به طور رسمی جمعه در نیویورک ازسرگرفته شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: لیبرمن ، اسرائیل ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار