یک کارشناس مطرح کرد:

لوله پوسیده آب عاملی در ایجاد کم آبی

علی رهبر گفت:لوله‌های آب در تهران به مرور زمان پوسیده شده است و بسیاری از آبهای تصویه شده به هدر می‌رود، این مسئله‌ای است که بایستی در زمان معین با تبدیل لوله‌ها به لوله‌های غیر پوسیده انجام شود.

علی رهبر کارشناس کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: می‌توان یک لوله‌کشی اختصاصی استریل برای هر خانه، فقط یک شیر برای آشامیدن در نظر گرفت، اما می‌توان آبها را تصویه کرده و به شبکه آبرسانی بازگشت داده شود.

وی افزود: بحران آب در کلان شهر‌ها رامی‌توان با این شیوه اصلاح کرد وآبی که به فاضلاب‌ها و امثال هم ریخته می‌شود پالایش شود.
آب پالایش شده را دوباره برگشت داده که هدر نرود و دوباره از آن استفاده کنند.

وی عنوان کرد: آب برای برگشت دادن وارد منبعی شده که به شبکه بیاید و پالایش داده شود. برای نمونه در خیابان فاطمی یک راهی وجود دارد که پالایش آب می‌کند.

یک لوله کشی از آن برای آشامیدنی صورت بگیرد و بقیه آب را با آب پالایش شده به شبکه آبرسانی بدهند، با این شیوه هیچ‌ گاه با کمبود آب مواجه نخواهیم بود.

رهبر گفت: کمبود آب به دلیل تصفیه آب است، آن آب تصفیه شده که در دستشویی و توالت و لباس شویی و .... استفاده می‌شود، بایستی فقط یک لوله کشی تصفیه شده برای آشامیدن در نظر گرفت.

در بسیاری از کلان شهر‌های دنیا این امر اجرا شده است همچنین اگر این موضوع الگو قرار بگیرد، هزینه‌ای نداشنه ولوله کشی هم ثابت می‌ماند.
انتهای پیام/

برچسب ها: آب ، فاظلاب ، پالایش ، تصوفیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار