آموزش عالی در هفته‌ای که گذشت

آموزش عالی در هفته گذشته شاهد اتفاقات متعددی از افزایش شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد و بررسی موضوع از سوی مجلس و وزارت علوم تا آشکار شدن مشکل دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در نروژ بوده است.

 به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، آموزش عالی در هفته گذشته اتفاقات زیادی را پشت سر گذاشته است
بررسی افزایش شهریه دانشگاه‌ها بلافاصله پس از تعطیلات مجلس/ برخورد جدی با هر نوع تخلف در اخذ شهریه 
رضا صابری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت : با توجه به اینکه افزایش شهریه دانشگاهها در شروع سال تحصیلی با اما و اگرهایی همراه بوده است، بلافاصله پس از تعطیلات مجلس در کمیسیون آموزش و تحقیقات بررسی خواهد شد. 

 از ۱۰۰ نفر اول کنکور هر سال ۹۶ نفر وارد دانشگاه صنعتی شریف می‌شوند 
محمود فتو‌حی فیروز آبادی سرپرست جدید دانشگاه صنعتی شریف گفت: جذب هرچه بیشتر نخبگان علمی و اساتید متخصص در دانشگاه از نظر علمی و اخلاقی و برنامه‌های آینده دانشگاه است. 

 من به عنوان گزینه وزارت علوم معرفی نشده‌ام 
ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: شایعات مبنی بر گزینه این جانب به عنوان وزارت علوم را تکذیب می‌کنم و این مباحث شایعه‌ای بیش نیست. 

 اطلاعیه آزمون تکمیلی دوره دکتری 20 مهر‌ماه منتشر می‌شود 
توکلی مشاور عالی سازمان سنجش گفت: اطلاعیه آزمون تکمیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دوره دکتری نیمه متمرکز سال 93، 20 مهر‌ماه اعلام می‌شود. 

 جهاددانشگاهی به‌زودی 40 شرکت دانش‌بنیان فعال برای تامین نیاز استان‌ها خواهد داشت 
طیبی رییس جهاد دانشگاهی گفت: اگر فرآوری چای را به عنوان یک ماموریت به جهاد دانشگاهی واگذار کنند کیفیت این محصول را افزایش خواهیم داد. 

مشکل دانشجویان ایرانی در نروژ مسئله دانشگاهی نبوده است /عبث بودن مشکل دانشجویان ثابت شده است 
سالار آملی قائم مقام سرپرست وزارت علوم در امور بین الملل گفت: مشکل دانشجویان ایرانی در نروژ مسئله دانشگاهی نبوده است، بلکه پلیس امنیت نروژ مسائلی را مطرح کرده بود که هم اکنون عبث بودن آن ثابت شده است. 

ادغام معنی ندارد بلکه تلفیق است 
شفیعی رئیس دانشگاه علمی کاربردی گفت: ادغام دانشگاه علمی کاربردی و فنی حرفه‌ای معنی ندارد، بلکه تلفیق مطرح است. 

میزان جذب دانشجوی دوره دکتری تنها 77/1در صد افزایش یافت  
محمد رضا عباسی فرد نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت : این روز‌ها از طریق تلفن همراه و با ارسال پیامک با هدف تشویش اذهان عمومی و ایجاد التهاب در فضای دانشگاه آزاد اسلامی ادعا می‌شود که دانشگاه آزاد اسلامی میزان جذب دانشجو برای دوره دکتری را در سال ۹۳-۹۴، هشت برابر افزایش داده است، در حالی که این ادعا کذب محض بوده و این افزایش تنها ۱/۷۷ بوده است. 

 بستر امضای تفاهم نامه با آلمان فرآهم شده است 
سالار آملی قائم مقام سرپرست وزارت علوم در امور بین‌الملل گفت: بستر امضای تفاهم نامه با آلمان فرآهم شده است و در آینده تفاهم نامه منعقد می‌شود. 

تبادل اساتید با دانشگاههای آلمان در ‌ترم آینده 
خضر‌علی رئیس دانشگاه ‌الزهرا گفت: در ‌ترم آینده دانشگاه ‌الزهرا با دانشگاههای آلمان تبادل اساتید را دارند.
 
 اطلاعی در خصوص سرپرست دانشگاه اصفهان ندارم 
هوشنگ طالبی سرپرست دانشگاه اصفهان گفت: اطلاعی در خصوص تغییر سرپرست دانشگاه اصفهان ندارم و این امر مربوط به وزارت علوم است.
 
انتخاب مجدد در مقطع کار‌شناسی ارشد باعث حذف قبولی در مرحله اول نمی‌شود 
علوی فاضل معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد گفت: پذیرفته شدگان مقطع کار‌شناسی ارشد در صورتیکه در مرحله انتخاب رشته‌های مجدد ثبت نام کنند، قبولی آن‌ها در مرحله اول حفظ خواهد شد. 

 قطع ارتباط ۴ دانشگاه خارجی به دلیل تحریم/ به دنبال احیای روابط دانشگاه‌های خارجی هستیم 
خاکی صدیق رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: در طی سالهای گذشته ارتباط ۴ دانشگاه خارجی در رشته‌های مختلف نقشه‌برداری، قدرت، خودرو و انرژی و هوا فضا قطع شده بود و هم اکنون به دنبال احیای این روابط با دانشگاه‌های مختلف هلند آلمان انگلستان مسکو هستیم. 

 از زمان معرفی وزیر علوم اطلاعی ندارم 
نجفی سرپرست وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: از زمان معرفی وزیر علوم به مجلس اطلاعی ندارم. 

ظرفیت پذیرش دوره دکترای دانشگاه آزاد حدود 2 برابر افزایش یافته است 
میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با تجمیع واحدهای علوم تحقیقات این دانشگاه در سراسر کشور دوره دکتری تخصصی تنها 1/77 برابر افزایش یافته است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.