یکی از رهبران جنبش انصارالله یمن در نامه‌ای به متحدان دولت یمن هشدار داد که از تجارب گذشته خود در مقابله با حوثی‌ها درس بگیرند و اشتباهات گذشته خود را تکرار نکنند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری "التغییر"، "علی البخیتی" از رهبران جنبش "انصارالله" یمن در نامه‌ای به سران حزب اخوانی "اصلاح" و همپیمانانشان سرتیپ "علی محسن الاحمر"، شیخ "حمید الاحمر" و خاندان آن و شیخ "عبدالمجید الزندانی" از آنها خواست از تجارب گذشته خود در مقابله با حوثی‌ها درس بگیرند و اشتباهات گذشته خود را تکرار نکنند.

وی  در این نامه نوشت: از شما می‌خواهیم که انصارالله را در صنعا به سوی درگیری مسلحانه سوق ندهید آنچنان که در استان‌های "عمران" و "الجوف" انجام دادید. دلیلی برای تکرار تجارب ناکام شما در جنگ با انصارالله وجود ندارد. تجربه به شما ثابت کرد که شما تنها به انصارالله بهانه داده‌اید و سپس شکست خورده‌اید و در نهایت این شکست خود را عقب‌نشینی تاکتیکی توصیف کردید.

شیخ عبدالمجید بن عبدالعزیز زندانی چهره دینی افراطی در یمن و بنیانگذار و رئیس دانشگاه اسلامی "الإیمان" است. وی که سالها در عربستان  زندگی کرده و با شخصیت‌های وهابی از نزدیک ارتباط داشته، به دلیل داشتن افکار افراطی، در ابتدا، بسیاری او را پدر معنوی القاعده یمن می‌دانستند از همین رو جوانان مذهبی افراطی در کنار او گرد آمده بودند اما گفته می‌شود دولت یمن که از وی می‌ترسید، پس از انجام چندین مذاکره محرمانه توانست او را جذب کند. این مسأله باعث شد جوانانی که به گرد وی جمع شده بودند از او دور شوند.

بخیتی در خطاب به شیخ زندانی گفت: امیدواریم که دانشگاه الایمان بدون سلاح و سنگر باقی بماند زیرا دلیلی برای تبدیل شدن آن به پادگان نظامی و انبار تسلیحات و نصب مسلسل در ورودی‌های آنها وجود ندارد.

در ادامه این نامه در خطاب به خاندان الاحمر و سران حزب اصلاح نیز آمده است: امیدواریم که منطقه شملان و مذبح را به جایی برای مقابله با انصارالله تبدیل نکنید زیرا شما با این کار، خود را برای مقابله با ما آماده نکرده‌اید بلکه برای عقب‌نشینی تاکتیکی بی انتها آماده کرده‌اید. سنگرهایی که شما از عمران به طرف جوف نصب کردید وسیله‌ای برای رسیدن انصارالله به صنعا شد.

در  این نامه همچنین تاکید شده است که اعضای انصارالله در جاهایی سلاح به دست گرفته‌اند که به سمتشان شلیک شده و آنها برای دفاع از خود و اهدافشان ناگزیر به این کار شده‌اند. سپس چند سوال مطرح می‌شود که عبارت است از:  آیا انصارالله به پایگاهی که هیچ تیراندازی از سوی آن صورت نگیرد، حمله می‌کند؟ آیا آنها به روستایی که هیچ یک از افرادش راه را نبسته و تیری شلیک نکرده، حمله می‌کنند. آیا اگر دانشگاه الایمان به یک انبار تسلیحات تبدیل نشده باشد، انصارالله دلیلی برای ورود به آن خواهند داشت؟ آیا آنها بدون داشتن دلایل توجیه کننده فرصتی برای ورود به صنعا برای خود متصور می‌شدند؟ شما بهانه به دست ما دادید و پایداری هم نکردید. شما تحریک کردید و آتش به پا کردید و سپس عقب‌نشینی کردید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار