ارزبری چندصد میلیارد تومانی واردات داروهای بایوتک

واردات داروهای بایونک سالانه چندصد میلیارد تومان ارزبری روی دست کشور می‌گذارد که برای کاهش این ارزبری دانشمندان در تلاش برای دستیابی به دانش فنی این دارو‌ها هستند.

دکتر عبدالحسین روح‌الامینی مدیرعامل یک شرکت تولیدی دارو در زمینه آنتی بادی‌ها در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در حال حاضر داروهایی که بر پایه آنتی بادی هستند و در درمان بیماری‌های صعب‌العلاج استفاده می‌شود، سالانه چندصد میلیارد تومان برای واردات آن‌ها هزینه می‌شود. 

وی با بیان اینکه در کل دنیا ۲۹ دارو بایو تولید شده است، افزود: برخی از این دارو‌ها در کشور ما مصرف می‌شوند که به همین خاطر سالانه ارز زیادی برای واردات این نوع دارو‌ها از کشور خارج می‌شود. 

روح الامینی ادامه داد: سهم داروهای بایو در بازار دارویی کشور سهم مشخصی است که به مرور بیشتر می‌شود، چرا که به طور روز افزون محصولات متنوع در زمینه بیماری‌های صعب‌العلاج مثل سرطان و دیگر بیماری‌های مقاوم به درمان ساخته می‌شود و وارد حوزه دارویی می‌شوند که به تبع با تولید این دارو‌ها واردات آن‌ها به کشور کشور ما انجام می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تولید داروهای بایو در دنیا ما نمی‌توانیم مدام مصرف ‌کننده باشیم که محققان کشور با توجه به نبوغ و استعداد بالایی که دارند در حال دستیابی به دانش فنی این دارو‌ها هستیم تا با تولید این دارو‌ها واردات را قطع کنیم. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.