مدیر آموزش و پرورش بابل با اشاره به اینکه 36 هزار و 152 دانش‌آموز مقطع ابتدایی 31 شهریور سال جدید تحصیلی را آغاز می‌کنند، گفت: 240 مدرسه ابتدایی پذیرای 6 هزار و 416 دانش‌آموزش پایه اول هستند.

به‌گزارش باشگاه خبرنگاران مازندران؛همت احمدی با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس یادآور جان فشانی‌ها و از خود گذشتگی‌های مردان و زنانی است که درخت نظام را آبیاری کردند، اظهار داشت: 464 مدرسه آماده پذیرش  بیش از 74 هزار و 134 دانش‌آموز در قالب دو هزار و 43 کلاس درس است.
 
وی افزود: تعداد 12 هزار و 120 دانش‌آموزش مقطع متوسطه اول، 15 هزار و 264 نفر متوسطه دوم، پنج هزار و 198 دانش‌آموز فنی‌وحرفه‌ای و کار و دانش و دو هزار و 138 دانش‌آموز نونهال و پیش دبستانی سال جدید را آغاز خواهند کرد.
 
احمدی با اشاره به اینکه باید 48 درصد دانش‌آموزان شهرستان بابل به سمت فنی‌وحرفه‌ای و مهارتی هدایت شوند،گفت:96 درصد دانش‌آموزان شهرستان بابل در سیستم سناد ثبت‌نام شدند.
 
این مسئول اذعان داشت:پنج هزار و 583 همکار فرهنگی اعم از رسمی، آزمایشی، پیمانی، قراردادی و سرباز معلم نیز در امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در اول مهر در مدارس شهری و روستایی شهرستان بابل فعالیت دارند.
 
وی با اشاره به اینکه حدود چهار هزار نفر فرهنگی عضو کانون بازنشستگان بابل هستند ،گفت: سه هزار و 647 نفر بازنشسته فرهنگی داریم که 69 نفر به دیدار حق شتافتند.
 
مدیر آموزش و پرورش بابل تصریح کرد:در سال تحصیلی جدید 250 هزار جلد کتاب درسی مقطع تحصیلی دوره اول و دوم ابتدایی در اختیار دانش‌آموزان این مقطع تحصیلی قرار می‌گیرد.
 
احمدی از برگزاری نخستین المپیاد قرآنی کشور در بابل خبر داد و خاطرنشان کرد:یکپارچه‌سازی لباس فرم مدرسه در سال‌جاری، ساماندهی و قانونمند کردن سرویس مدارس بابل، تعمیر و تجهیز 20 مدارس شهرستان در طرح هجرت، رنگ آمیزی بیش از 100 مدرسه، بهسازی، تعمیر و تامین تجهیزات مدارس، جذب سه میلیارد ریال برای بازسازی و بهسازی مدارس شهرستان بابل توسط بنیاد خیریه مرحوم نوشیروانی و جلب مشارکت خانواده مرحوم علی‌جانپور در اختصاص یک میلیارد ریال دیه فرزند خود برای بازسازی مدارس شهرستان بابل از جمله اقدامات صورت گرفته آموزش و پرورش بابل است.
 
وی کسب 14 مقام جهانی، آسیایی و کشوری، کسب سه مقام برتر در مسابقات نماز، قرآن و عترت کشور،افتخار آفرینی دانش‌آموزان بابلی در مسابقات لیگ علمی بین‌المللی پایا و کسب رتبه‌های اول کشوری مسابقات فرهنگی و هنری توسط چهار دانش‌آموز رشته‌های مطالعه و تحقیق و نقاشی را از جمله موفقیت‌های دانش‌آموزان این شهرستان در عرصه‌های مختلف علمی و فرهنگی برشمرد.

منبع:فارس
 
انتهای پیام/ش
برچسب ها: مدرسه ، بابل ، پایه ، اول ، شهریور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.