خبرگزاری اینترفاکس روز چهارشنبه به نقل از رئیس یک آژانس تسلیحاتی دولتی روس اعلام کرد روسیه و مصر به یک توافق مقدماتی دست یافته‌اند که براساس آن، قاهره تسلیحات به ارزش 3.5 میلیارد دلار از مسکو خریداری خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل ازخبرگزاری رویترز؛  "الکساندر فومین" رئیس "سرویس فدرال همکاریهای فنی-نظامی" در سخنانی در نمایشگاه تجارت تسلیحات در آفریقای جنوبی، بدون ارائه جزئیات بیشتر، این مطلب را اعلام کرد.

روسیه که دومین صادرکننده بزرگ تسلیحات در جهان است، پس از تیرگی روابط قاهره با واشنگتن، متحد قدیمی خود، تلاش کرده است روابط نظامی را با مصر تقویت کند.
تیرگی روابط مصر و آمریکا باعث شد برخی از همکاریهای دفاعی بین این دو کشور متوقف شود.
رئیس "روسوبورون‌اکسپورت"، نهاد دولتی که به صادرات تسلیحات روسیه رسیدگی می‌کند، اعلام کرد ارزش سفارشات این سازمان به رغم تحریم‌های غرب علیه مسکو بر سر اوکراین، بالا است.

براساس گزارش اینترفاکس، آناتولی ایسایکین در یک کنفرانس خبری در این نمایشگاه اعلام کرد: امروز، ارزش سفارش های ما بالغ بر 38.7 میلیارد دلار است. این یکی از قوی‌ترین آماری است که روسوبورون‌اکسپورت در سال‌های اخیر داشته است.
آمریکا و اتحادیه اروپا در چارچوب تحریم‌ها علیه روسیه به علت آن‌چه که نقش این کشور در دامن زدن به ناآرامیهای جدایی‌طلبانه در اوکراین می‌خوانند، صنایع تسلیحاتی مسکو را هدف قرار داده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار