"بانکی مون" دبیر کل سازمان ملل "لئوناردو دی کاپریو" را به عنوان پیام‌آور صلح سازمان ملل در حوزه تغییرات آب و هوایی انتخاب کرد.

به گزارش خبرنگار سینمای جهان باشگاه خبرنگاران و به نقل از ورایتی؛ "لئوناردو دی کاپریو" که مدت زیادی است در حفظ محیط زیست فعالیت می‌کند، 23 سپتامبر در جلسه سازمان ملل درباره تغییرات آب و هوایی سخنرانی خواهد کرد.

"بانکی مون" دبیر کل سازمان ملل در مورد او چنین گفت: دی‌ کاپریو در حفظ محیط‌زیست از اعتباری خاص و از توانایی خوبی برای بیان این مشکل جهانی برخوردار است.

وی ادامه داد: "من از انتخاب او برای این کار بسیار خرسند هستم و ما می‌توانیم از صدای او برای آگاهی دادن به مردم درخصوص وضعیت بحرانی آب و هوایی استفاده کنیم."

بنیاد "لئوناردو دی کاپریو" سال 1998 و با هدف حفاظت از آخرین مکان های بکر کره زمین تاسیس شد و این بنیاد در تلاش است تا با ارائه راهکارهایی بتوانند رابطه‌ی بهتری میان انسانیت و دنیای طبیعی به‌وجود آورد و او بیشتر تمرکزش را روی حفاظت از گونه‌های طبیعی حفظ اقیانوس‌ها و جنگل ها و تغییرات آب و هوایی، گذاشته اشت.

" دی‌ کاپریو" پس از انتخابش به‌عنوان پیام‌آور صلح اینگونه گفت: "پیاآور صلح بودن در حوزه تغییرات آب و هوایی برای من افتخار بزرگی است. من از همه‌ی تلاش های دبیر کل سازمان ملل برای حل یکی از مهمترین مشکلات این روزهای جامعه جهانی حمایت خواهم کرد. من این را وظیفه ی خود می دانم که در این لحظه حساس در تاریخ بشریت درباره این مسئله سخن بگویم.

الان دیگر وقت عمل کردن است. آنگونه که ما امروز با مسئله بحران آب و هوایی برخورد می‌کنیم بی‌شک می‌تواند در سال‌های پیش رو سرنوشت بشریت و سیاره زمین را مشخص کند."


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار