قائم مقام سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئي از تدوين دستورالعمل‌هاي اجرائي ترابردپذيري شماره‌ها (Mobile Number Portability) خبر داد.

به گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران  از روابط عمومي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، لطف‌اله سبوحي با اعلام این خبرگفت: كليات ترابردپذيري شماره‌ها در كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات تصويب شده است و دستورالعمل‌هاي اجرائي آن بايد در همكاري نزديك با اپراتورها نوشته شود كه اميدواريم با انجام اين كار، تا سال آينده زمينه اجرائي شدن ترابردپذيري شماره‌ها را فراهم كنيم.
 
وي افزود: با اجراي ترابردپذيري شماره‌ها، فضاي رقابتي در بين اپراتورها ايجاد شده و مردم اين حق را دارند تا با حفظ شماره خود، از اپراتوري كه خدمات با كيفيت بهتر و تعرفه مناسب‌تر ارائه مي‌كند، سرويس بگيرند.
 
سبوحي اجراي رومينگ ملي بين اپراتورها، اصلاح پروانه‌ها، اعطاي پروانه ارتقاء تلفن همراه به نسل ۳ و بالاتر و ... را از اقدامات رگولاتوري در يكسال گذشته عنوان كرد و گفت: اهميت پهن باند در شبكه ثابت نيز كمتر از شبكه‌هاي سيار نيست.
 
وي با اشاره به اينكه در حوزه پهن باند ثابت، تنوع بيش از حدي در اعطاي پروانه ارائه خدمات وجود داشته عنوان كرد: اين موضوع در قيمت نهائي ارائه سرويس نيز موثر بوده است و اگر اين پروانه‌ها در قالب‌هاي بزرگتر تجميع شود مي‌توانيم شاهد افزايش كيفيت و يا كاهش قيمت در خدمات باشيم.
 
قائم مقام سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئي تصریح كرد: اين گمانه‌زني بوجود آمده كه با تجميع پروانه‌ها انحصار بوجود مي‌آيد اما ما به دنبال اين هستيم كه در تعامل با اپراتورها و با مشاركت خود آنها نسبت به بازنگري  پروانه‌هاي PAP، SAP، ISP و ISDP اقدام كنيم و حذف هيچ يك از فعالان بخش در برنامه نيست.
 
سبوحي با اشاره به اينكه كليات پروانه IPTV نيز در كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات تصويب شده، افزود: پس از دريافت نظرات در جلسات مشترك با وزارت ارشاد و صدا و سيما، مقدمات صدور پروانه IPTV فراهم شده است.
 
وي درباره نحوه صدور پروانه IPTV خاطرنشان کرد: روش رگولاتوري در اعطاي پروانه IPTV به صورت عمومي بوده و مزايده‌اي برگزار نخواهد شد و شركتهائي كه شرايط لازم را احراز كنند مي‌توانند پروانه دريافت كنند و با همكاري و مشاركت دارندگان پروانه شبكه‌هاي دسترسي نسبت به ارائه خدمات به كاربران نهائي اقدام كنند.
برچسب ها: سبوحی ، تدوین ، پروانه ، صدور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار