مربی تیم بوکس نوجوانان استان قم از موفقیت یکی از چهره‌های آینده‌دار این رشته در کسب مقام نایب قهرمانی پیکارهای رده سنی نوجوانان کشور خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،حسین جمال‌لو، اظهار کرد: برگزاری ششمین دوره مسابقات قهرمانی بوکس نوجوانان کشور با برنامه‌ریزی فدراسیون بوکس به میزبانی هیئت بوکس استان کردستان در حالی صورت گرفت که تیمی متشکل از بوکسورهای مستعد و آینده‌دار قم در این رده سنی برای کسب مدال‌های رنگارنگ به این پیکارها اعزام شد.

وی اضافه کرد: بوکسورهای مدعی و آینده‌ساز کشور رده سنی نوجوانان سراسر کشور برای شرکت در این مسابقات و در تلاش برای به دست آوردن مقام‌های اول تا سوم که آنها را به مدال‌های طلا،‌ نقره و برنز کشور می‌رساند، در شهرستان بانه استان کردستان با یکدیگر به رقابت پرداختند.

مربی تیم بوکس نوجوانان استان قم افزود: با توجه به محدودیت سنی در نظر گرفته شده از سوی فدراسیون بوکس برای بوکسورهای شرکت‌کننده در این دوره از رقابت‌ها، تنها بوکسورهای متولد یازدهم دی ماه سال 1376 تا دهم دی ماه سال 1378 مجاز به حضور در مسابقات بودند.

وی با بیان اینکه مسابقات در 13 وزن برگزار شد، خاطرنشان کرد: بوکسورهای نوجوان برای به دست آوردن مدال‌های طلا، نقره و برنز این دوره از پیکارها در اوزان 44، 46،‌ 48،‌ 50،‌ 52،‌ 54،‌ 57،‌ 60،‌ 63،‌ 66،‌ 70،‌ 75،‌ 80 و به اضافه 80 کیلوگرم در سه راند دو دقیقه‌ای با یک دقیقه استراحت بین راندها برابر قوانین جدید فدراسیون جهانی (آیبا) با یکدیگر مبارزه کردند.

جمال‌لو عنوان کرد: برترین‌های مسابقات بوکس نوجوانان قهرمانی کشور در بانه در حالی شناخته شدند که ششمین دوره این پیکارها به مدت پنج روز در سالن ورزشی شهید صفری این شهرستان برگزار شد و با شناخت نفرات و تیم‌های برتر این دوره از رقابت‌ها پایان پیدا کرد.

وی با بیان اینکه در این مسابقات 258 بوکسور در قالب 34 تیم از 31 استان سراسر کشور در 13 وزن با یکدیگر به رقابت پرداختند، یاد آور شد: خوشبختانه از بین بوکسورهای مستعد قم مجتبی عبدالحسینی توانست در وزن منهای 70 به مدال نقره و عنوان نایب قهرمانی دست پیدا کند.

مربی تیم بوکس نوجوانان استان قم تصریح کرد: عبدالحسینی تنها در دیدار فینال به بوکسور قزوین باخت در شرایطی که در 4 بازی با بوکسورهای آذربایجان غربی، مازندران و کیش پیروز شد و در نهایت با رقیب قزوینی که سال گذشته کاپ تکنیک گرفته بود نمایش بسیار خوبی داشت.

وی یادآور شد: عبدالحسینی در وزن منهای 70 کیلوگرم رقیب مازندرانی را ناک‌اوت کرد و بوکسور کیش را با اختلاف بسیار بالا شکست داد، اما در دیدار فینال در شرایطی برابر رقیب قزوینی خود یعنی امیر مرتضی‌پورموحد قرار گرفت که حریف قزوینی یک بازی کمتر انجام داده بود.

جمال‌لو در ادامه بیان کرد: در رده‌بندی تیمی ششمین دوره بوکس نوجوانان کشور، تیم استان لرستان با کسب 26 امتیاز به مقام قهرمانی رسید و تیم‌های تهران با کسب 19 امتیاز و سیستان و بلوچستان با کسب 18 امتیاز به ترتیب در مکان دوم و سوم قرار گرفتند.

وی افزود: کاپ اخلاق ششمین دوره مسابقات بوکس نوجوانان قهرمانی کشور به میزبانی شهرستان بانه به تیم بوکس استان کردستان اختصاص پیدا کرد و در پایان این رقابت‌ها بوکسورهای نوجوان فینالیست و نفرات برتر در اوزان مختلف توسط کمیته فنی فدراسیون به اردوی تیم ملی نوجوانان کشور دعوت شدند.

انتهای پیام/م
برچسب ها: قم ، بوکس ، مسابقات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.