سند راهبردی تحول مدیریت شهری در حوزه دیپلماسی عمومی را به منظور ترسيم نقشه راه توسعه و تعالي فرهنگي –اجتماعي شهرتهران توسط مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران تدوین شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، نقشه راه تحول گروه فرهنگی – اجتماعی ( دیپلماسی عمومی ) که توسط دبیرخانه مرکزی تحول مدیریت شهری تهیه و تدوین شده،  مشتمل بر یک مقدمه و 7بخش تحت عناوین ، چشم انداز تحولی حوزه فرهنگ و رسانه ، الزامات تحقق چشم انداز حوزه دیپلماسی عمومی شهرداری تهران ، اهداف راهبردی حوزه دیپلماسی عمومی ، اصول و سیاست های حاکم بر راهبردها ، بخش هفتم شامل نمونه اقدامات و برنامه های حوزه های گوناگون دیپلماسی عمومی شهر تهران به انضمام ساختار پیشنهادی شورای ارتباطات راهبردی و دیپلماسی عمومی شهر تهران  است.

بنابراین گزارش، در این سند راهبردی بر این موضوع اشاره شده که فرایند جهانی شدن و شکل گیری شبکه کلان شهرها ، جریان هایی فراتر از مرزبندی های مکانی برای شهر ها ایجاد کرده است که نیازمند شناخت رویکرد ها و تحولات بین المللی جهت تعامل و رقابت و هم چنین حضور فعال در عرصه بین الملل است .

در مقدمه نقشه راه نیز این نکته مورد تاکید قرار گرفته که کلان¬شهر تهران به عنوان پایتخت سیاسی جمهوری اسلامی ایران به واسطۀ وزن و جایگاه خود در شبکۀ کلان¬شهرها و هم چنین به  دلیل برخورداری از وجوه متمایز فرهنگی و هویتی در عرصۀ بین‌المللی، همواره مورد توجه رسانه¬ها، مجامع و نهادهای بین‌المللی بوده است. به همین دلیل سیاست‌گذاران در سطوح ملی و محلی به همراه شهروندان و سایر ذی‌نفعان مدیریت شهری، باید از شناخت و درک مطلوبی نسبت به نقش و کارکردهای خویش در ارتقا و بهبود تصویر بین¬المللی تهران برخوردار باشند و با درکی واقع‌بینانه از مزیت‌ها و قدرت نفوذ و اثرگذاری تهران در جریانات و تحولات بین‌المللی، در راستای اهدافی چون ایجاد و توسعۀ ارتباطات و همکاری‌های بین‌المللی به صورت هماهنگ و هم¬افزا و در چارچوب یک استراتژی دیپلماسی عمومی و رسانه¬ای موثر، سعی و تلاش جدی کنند.

گفتنی است؛ نقشه راه تحول گروه فرهنگی – اجتماعی ( دیپلماسی عمومی ) در هفت فصل به انضمام ساختار پیشنهادی شورای ارتباطات راهبردی ( دیپلماسی عمومی ) شهر تهران و شرح وظایف آن تدوین گردیده است .


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار