شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش اعلام کرد "جمال بن عمر" فرستاده سازمان ملل متحد برای دیدار با عبد الملک حوثی وارد شهر صعده در شمال یمن شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، در عین حال دفتر رسانه ای استاندار استان جوف یمن اخبار منتشره پیرامون تسلط حوثی‌ها برمنطقه الغیل در استان جوف را تکذیب نمود.

دفتر رسانه ای استاندار استان جوف یمن اخبار منتشره از سوی گروه حوثی پیرامون به دست گرفتن کنترل منطقه الغیل در استان جوف یمن را تکذیب کرد.

این دفتر در این باره اعلام کرد: منطقه الغیل منطقه درگیری از سوی طرفین درگیر در بحران یمن بوده و حوثی‌ها در بخشی از این منطقه می‌باشند و در خانه های برخی از بزرگان این منطقه متحصن هستند؛ همچنانکه کمیته های مردمی حامی دولت و ارتش ونیروهای امنیتی نیز در بخشی دیگر از منطقه الغیل هستند.

در ادامه این بیانیه آمده: هنگامیکه حوثی‌ها دوشنبه شب تلاش کردند تا از افراد و گروه خود پشتیبانی کنند و هنگامیکه جنگ ودرگیری شدت گرفت و با نزدیک شدن به طلوع آفتاب، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی حامی دولت اقدام به عقب نشینی تاکتیکی به سمت منطقه ای که از حملات نیروهای هوایی در امان باشد کردند و این به معنای خالی کردن منطقه از نیرو نبود ولی دشمن گمان نمود که آنها منطقه را خالی نموده اند؛ از این رو هنگامی که گروه های حوثی به این مکان آمدند نیروهای هوایی اقدام به بمباران کامل منطقه کردند که خسارتهای سنگینی را به بار آورد.

دفتر رسانه‌ای استاندار جوف همچنین گفت: این مسأله ای جدیدی نیست و جنگها در جوف و خصوصا در منطقه الغیل و المصلوب ماه‌هاست که در جریان است.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار