با رونمایی از نمایشنامه های عروسکی؛

نمایشگاه عکس و پوستر جشنواره نمایش عروسکی افتتاح شد

نمايشگاه عكس و پوستر جشنواره نمایش عروسكی افتتاح شد و شش هنرمند عكاس و گرافيست تقدير شدند.

به گزارش حوزه  تجسمی باشگاه خبرنگاران  به نقل از ستاد خبری پانزدهمين جشنواره بين المللی تئاتر عروسكی تهران مبارك، در برنامه‌ای كه در كاخ موزه گلستان برگزار شد، نمايشگاه عكس و پوستر جشنواره افتتاح شد، همچنین نمايش‌نامه‌های برگزيده دوره پيش كه در اين دوره منتشر شده‌اند، رونمايی شد و هنرمندان تئاتر عروسکی، تابلویی را به یادگار برای اهدا به یونسیف جهانی امضا کردند.

حميد جبلی مدير نمايشگاه عكس و پوستر اين دوره از جشنواره تئاترعروسكی،  با آرزوی اينكه «همه با هم خوب و مهربان باشيم»، اين نمايشگاه را افتتاح كرد. 

پس از بازديد حاضران از نمايشگاه، از شش هنرمند عکاس و طراح حاضر در نمایشگاه تقدیر شد.
 
جبلی در برنامه تقدير از اين هنرمندان، با ابراز خرسندی از جمع شدن هنرمندان تئاتر عروسكی در كنار يكديگر اظهار اميدواری كرد، نمايشگاه عكس و پوستر جشنواره بعد از جشنواره عروسکی در خانه هنرمندان ادامه پيدا كند.  
 
او با ارائه آمار آثار شرکت کننده در این نمایشگاه افزود: به دليل حضور پرتعداد هنرمندان و از آنجا که پروسه تولید و شکل و تکنیک آثار در فاصله چهل سال، تفاوت بسیاری پیدا کرده است،‌ نمی‌توانستیم این بخش را به صورت رقابتی برگزار کنیم. اما به طور نمادین به شش هنرمند عکاس و گرافیست هدایایی می‌دهیم. 

سپس با حضور جبلي، عزيز ساعتی، ميترا محاسنی، ابراهيم حسينی و حسين طاهری، هدايای هنرمندان تقدير شده، اهدا شد.

 در بخش عکس سیامک زمردی مطلق ،‌ مهناز میناوند و مریم ملک مختار مورد تقدیر قرار گرفتند. در بخش پوستر هم احسان نقابت، مهدی رایگانی‌ و بهزاد غریب‌پور تقدیر شدند.
 
در اين برنامه كه با حضور همه گروه‌های داخلی و خارجی شركت كننده در جشنواره و به ميزبانی كاخ موزه گلستان برگزار شد، نمایشنامه‌های برگزیده‌ی دوره پیشین جشنواره که در قالب یک کتاب منتشر شده‌اند، رونمایی شد.
 
هنگامه مفید هنرمند باسابقه تئاتر که این رونمایی را برعهده داشت، گفت: خوشحالم این آثار منتشر شده است. البته چاپ آنها تعهد جشنواره‌های قبلی بوده است که انجام نشده بود و در این دوره به لطف خانم برومند دبیر جشنواره پانزدهم، سه نمایشنامه که از نوشته‌های نسرین خنجری‌، بهروز سالمی‌ و رقیه ارشادی هستند، منتشر شده‌اند.  
 
در بخش پایانی این برنامه مرضیه برومند با اشاره به برپایی کارناوال عروسک‌ها به عنوان برنامه افتتاحیه جشنواره تئاتر عروسکی و شعارهایی که در این کارناوال به صورت پلاکارد به نمایش گذاشته شده بود، گفت: خانم مهتاب کرامتی به عنوان سفیر صلح یونیسف مي‌خواهد تابلویی را به یادگار به یونیسف جهانی اهداء کنیم. بنابراین از همه دوستان درخواست دارد تا این تابلو را به یادگار امضا کنند. 

بعد از اين سخنان، هنرمندان داخلی و خارجی حاضر در برنامه، تابلو را امضا کردند.
 
اجرای قطعات کوتاهی از نمایش‌های «کمانچه‌ها» به کارگردانی علیرضا ناصحی و «دست‌های رقصان» کار کشور اسپانیا، و اجرای برنامه موسيقی و نمايشی كودكان مدرسه «ودا» به مدیریت سودابه سالم و سرپرستی الکا هدایت، از ديگر بخش‌های اين برنامه بود.اجراي اين برنامه را كه به نوعي ميهمانی شام هم بود، امير حسين صديق بر عهده داشت.

این برنامه با «الله‌خوانی» و اجرای چند قطعه موسیقی توسط رسول نجفیان به پایان رسید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.