تیم ملی والیبال کشورمان نخستین بازی خود را از مرحله مسابقات قهرمانی جهان را امشب ساعت 22:55 مقابل تیم ملی آلمان برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، مدت‌هاست که والیبال ایران با نتایج درخشان خود رنگ و بوی تازه‌ای به ورزش بخشیده است و مردم کشورمان دیگر به برد‌های والیبالیست‌ها عادت کرده اند و با شادی آنها خوشحال می‌شوند و همزمان با آنها ناراحت و هم پای ملی‌پوشان خسته می‌شوند.
 
آسمان خراش‌‌های کشورمان حدود 6 ماه است به طور مداوم در سفر و مسابقه هستند حاصل کار آنها تاکنون نتایج درخشان در مسابقات لیگ جهانی و قهرمانی جهان است.
 
ملی‌پوشان کشورمان که در پیکار‌های قهرمانی مردان جهان تاکنون موفق به کسب نتایج خارق‌العاده شگفت انگیزی شده‌اند در حالی به جمع 6 تیم برتر جهان راه پیدا کردند که شاهد بودیم قهرمان لیگ جهانی 2014 از راهیابی به این مرحله بازماند.

حال امشب تیم ملی والیبال کشورمان باید مقابل ژرمن‌ها صف‌آرایی کند تیمی که در نخستین بازی خود شب گذشته مقابل تیم فرانسه با نتیجه 3 بر صفر شکست خورد و تکلیف صعودش به مرحله بعدی در بازی مقابل ایران مشخص خواهد شد دیدار امشب ژرمن‌ها برای تیم ایران حکم فینال زود هنگام را دارد چون شاگردان کواچ مقابل آلمان‌ها با هر نتیجه‌ای که پیروز شوند به طور حتم به مرحله بعد صعود خواهند کرد و کارشان به اما و اگر کشیده نمی‌شود.

کسب نتیجه مقابل این تیم کار راحتی نیست همان طور که کواچ سکاندار تیم ملی می‌گوید: با آلمان بازی خیلی سختی خواهیم داشت و اگر بگویند که ایران در گروه آسانی قرار دارد اشتباه بزرگی است.
 
وی ضمن اشاره به تغییر مداوم ترکیب تیم آلمان از سوی سرمربی گفت: سرمربی این تیم از هر 14 بازیکن خود در دور مقدماتی و مرحله دوم استفاده کرده است و این امر باعث شده تا آنالیز این تیم سخت شود سبک بازی این تیم شبیه بلژیک است و نمی‌توان در حد شانس هم پیروزی مقابل آلمان را پیش بینی کرد خوشبختانه هم اکنون شاگردانم از انگیزه بالایی برخوردارند و می‌توانند برای هر تیمی مشکل ساز شوند.
 
از گفته های اسلوبودان‌ برداشت می‌شود که وی به ملی‌پوشان ایران به معنای واقعی اعتماد دارد باورش به تک، تک ارنج تیم زیاد است اما وی هم مانند دیگر اهالی فن در والیبال، نتیجه این بازی را غیرقابل پیش‌بینی عنوان می‌کند چون تیم آلمان تیمی دست و پا بسته نیست و نباید آنها را دست کم گرفت چون آنها هم تاکنون نتایج قابل قبولی را در تاریخ والیبالی خود ثبت کرده‌اند و به این راحتی‌ها مقابل ایران شکست نخواهند خورد.

آلمان‌ها جزو باسابقه‌ترین تیم‌های جهان محسوب می‌شوند و بیشتر افتخارات خود را پیش از اتحاد 2 آلمان به دست آورده‌اند و در طول این سال‌ها همواره یکی از 10 تیم برتر مسابقات جهانی محسوب شده‌اند.

کسب مدال طلا در مسابقات قهرمانی مردان جهان سال 1970 و مدال نقره المپیک مونیخ از بهترین نتایج کسب شده از سوی تیم ملی آلمان است.
 
سبک بازی تیم ملی آلمان به واسطه حضور "هنین" شبیه بازی تیم بلژیک است. آلمان‌ها والیبال را قدرتی بازی می‌کنند و در طول یک دیدار متکی به کارگروهی و تیمی هستند آنها در زدن سرویس، دفاع و حمله عملکرد قابل قبولی دارند.
 
ژرمن‌ها تا کنون در طول بازی انجام شده خود در مسابقات قهرمانی مردان جهان 7 برد و 2 شکست را کسب کرده‌اند و امشب برای راهیابی به جمع 4 تیم برتر جهان از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.
 
حضور در مرحله نهایی مسابقات مسأله‌ای است که برای بازیکنان هر تیمی انگیزه‌سازی می‌کند در بازی امشب انگیزه والیبالیست‌های ژرمن بسیار بالاست چون در غیر این صورت باید با شهر کاتوویس که تاکنون تمام بازی‌هایشان را در آن انجام داده‌اند خداحافظی کنند و بازی خود را در شهر قوچ برای کسب عنوان پنجم یا ششمی انجام دهند.
 
شاگران کواچ که تاکنون نتایج خارق‌العاده‌‌ای کسب کرده‌اند آن طور که از مصاحبه‌هایشان مشخص است می‌خواهند همین امشب کار را یکسره و صعودشان را به جمع 4 تیم برترین جهان قطعی کنند. در صورت چنین اتفاقی، می‌توان گفت تاریخ ورزشی گروهی کشور باز هم از سوی والیبالیست‌های ایرانی اتفاقی نادر را شاهد می‌شود.
 
ما هم مانند دیگر علاقمندان به والیبال برای موفقیت ملی‌پوشان کشورمان در لهستان که باعث سر افرازی نام ایران می‌شوند دعاگو خواهیم بود.

گفتنی است؛ تیم ملی والیبال کشورمان در دور اول بازی‌های قهرمانی مردان جهان با تیم‌های ایتالیا، امریکا، فرانسه، بلژیک و پورتوریکو همگروه بود که تنها در مقابل تیم ملی فرانسه تن به شکست داد و توانست به مرحله دوم صعود کند.

در مرحله دوم ایران با تیم‌های استرالیا، آرژانتین، لهستان و صربستان همگروه شد و به جز مقابل میزبان بازی‌ها مقابل 3 تیم دیگر گروه خود پیروز شد و در نهایت با 15 امتیاز به دور نهایی صعود کردند. این اتفاق تا کنون در تاریخ والیبال ایران سابقه نداشته است.

در این مرحله ایران با تیم‌های فرانسه و آلمان همگروه شد و امشب با تیم‌ آلمان بازی می‌کند.

بازی بعدی تیم ملی والیبال کشورمان پنجشنبه شب ساعت 22:55 با تیم ملی فرانسه خواهد بود. تیمی که یک بار در دور اول بازی‌ها نتیجه را به آنها واگذار کردیم.


برای اطلاع از راه صعود ایران اینجا کلیک کنید



**جدول بازی‌ها قبل از برگزاری بازی امشب +برنامه بازی های بعدی






انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۶ ۲۷ شهريور ۱۳۹۳
به همین خیال باشیم
Iran (Islamic Republic of)
علی قنواتی از رامشیر
۲۲:۵۵ ۲۶ شهريور ۱۳۹۳
انشا الله پیروز شود وبادست پر به خانه برگردد
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۱۹:۰۲ ۲۶ شهريور ۱۳۹۳
به امید پیروزی شیر مردان والیبال
Iran (Islamic Republic of)
رحمن
۱۸:۴۶ ۲۶ شهريور ۱۳۹۳
برایشان آرزوی سلامتی و پیروزی داریم با یاری خداوند از پس ژمن ها بر می آیند قلب ما در کنار بازیکنان است آنها هرگز تنها نیستند میلیونها ایرانی برایشان دعای خیر می کنند پیروز باشید ای هموطن
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۲۶ ۲۶ شهريور ۱۳۹۳
واقعا بايد از بلند قامتان واليبال كشور قدر داني كرد
اميدواريم كه با نتايج درخشانشون به اونچه كه لايقش هستند برسن
Iran (Islamic Republic of)
محمدامین
۱۵:۴۵ ۲۶ شهريور ۱۳۹۳
به امید پیروزی والیبالیست هامون
انشاءالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۲۶ شهريور ۱۳۹۳
آلمانا خسته ترن
Iran (Islamic Republic of)
بیژن ایرانی
۱۳:۴۷ ۲۶ شهريور ۱۳۹۳
توکل بر خدا داریم.انشاالله که موفق میشیم.
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۳:۱۲ ۲۶ شهريور ۱۳۹۳
حاشا به غیرت جوانان والیبال کشورمان که نشان دادند ایرانی می تواند.
آخرین اخبار