يك جامعه شناس گفت: اگر بر كودكان تا سن 18 سالگي سرمايه‌گذاري نشود كودكي را بدرستي رد نمي‌‌كنند و در آينده در اجتماع دچار مشكل مي‌شوند.

افشار جامعه شناس در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: معمولاً خانواده‌هاي روستايي كه به شهرها مهاجرت مي‌كنند به علت اينكه تحصيلات زيادي ندارند به آن‌ها كاري اختصاص داده نمي‌شود به همين دليل تمام افراد خانواده مجبور به درآمدزايي مي‌شوند.
 
وي افزود: البته فقط افراد نمي‌توانند از حاشيه شهرها يا روستاها فرزندان خود را مجبور به كار كنند بلكه خانواده‌هايي كه خرج زندگي ندارند كودكان خود را به كارهايي كه متناسب با سن آن‌ها نيست مي‌فرستند.
 
افشار اظهار كرد: باندهاي مافيايي هم از بچه‌هايي كه مسكن و جا و پناه ندارند سوء استفاده كرده آن‌ها را مجبور به كار مي‌كنند و در عوض گرفتن درآمدهايشان به آن‌ها پناه مي‌دهند.
 
اين جامعه شناس در ادامه بيان كرد: اين بچه‌‌ها نيازمند توجه مردمي و توجه اجتماع مي‌باشند زيرا كودكان سرمايه‌هاي اجتماع هستند و بايد تا سن 18 سالگي بدون كار كردن به رشد دانش و شخصيت آن‌ها كمك كرد.
 
وي در پايان خاطرنشان كرد: اگر كودكان به مدرسه نروند و نتوانند درس بخوانند و بالعكس به سمت اشتغال بروند اكثراً شخصيت‌هايي بي‌مصرف در جامعه باقي مي‌مانند و روز به روز تعداد آن‌ها افزايش يافته و در آخر به جامعه آسيب مي‌رسانند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: تاثیر ، منفی ، اشتغال ، کودکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار