معاون وزیر علوم و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و فرهنگی ایران در گردهمایی مدیران حراست دانشگاه‌های سراسر کشورکه در محل این سازمان برگزار شد، گفت: سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران ارمغان نظام جمهوری اسلامی ایران است و امیدواریم ماموریت‌های محوله به این سازمان همچنان تداوم داشته باشد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، در این نشست دکتر اکبری در معرفی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران اظهار داشت: این مرکز علمی تنها سازمان ملی علمی وپژوهشی است که هم مشاوره می‌دهد، هم پشتیبانی می‌کند، هم پژوهش انجام می‌دهد و هم توسعه فناوری را دنبال می‌کند. 

 اکبری اذعان داشت: اولین هدفی که در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران دنبال می‌شود بحث خودکفایی ملی است که عمدتا در قالب فروش دانش فنی صورت می‌پذیرد و قطعا درآمدهایی نیز برای سازمان به همراه داشته است. 

وی افزود: در زمان وزارت دکتر فرجی‌دانا و با حمایت ایشان در همین ارتباط قرارداد فروش دانش فنی تولید بیودیزل و سایر محصولات از میکروالگ به بخش خصوصی انجام پذیرفت. 

اکبری در ادامه گفت: این پروژه ملی با فروش ۱ میلیارد تومانی خود در مساحتی به متراژ ۱۵۰۰ هکتار در جزیره قشم انجام می‌شود وبزرگ‌ترین قراردادی است که از نظر دانش فنی با بخش خصوصی در نظام جمهوری اسلامی ایران و وزارت علوم تحقیقات و فناوری منعقد ‌شده‌ و قابل قدردانی می‌باشد. 

وی در پایان سخنان خود با اشاره به مسئولیت خطیر مجموعه حراست دانشگاه‌ها، موفقیت و کامیابی مدیران حراست دانشگاه‌های سراسر کشور را درپذیرش این مسئولیت سنگین از خداوند خواستار شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار