طرح بزرگ اشتغال زایی آموزش های محصول محور به صورت تعاونی و پشتیبان با مشارکت موثر کار آفرینان به صورت تخصصی و بین رشته‌ای آموزش و فروش محصول را در بر می‌گیرد که هم اکنون نمونه بارز آن در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای اشتغال در جریان است.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در راستای تحقق سیاست‌های کلی اشتغال کشور و ستاد مقاومتی ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری و همچنین اجرای سیاست‌ها و راهبردهای بسته سیاستی-اجرایی توسعه اشتغال پایدار دولت تدبیر و امید در مسیر پیوند زنجیره آموزش و اشتغال طرح بزرگ اشتغال زایی آموزش های محصول محور را اجرا می‌کند.

این گزارش می‌افزاید طرح بزرگ اشتغال زایی آموزش‌های محصول محور به صورت تعاونی و پشتیبان با مشارکت مؤثر کارآفرینان به صورت تخصصی و بین رشته‌ای آموزش و فروش محصول را در برمی‌گیرد و مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان اشتهارد با همت یکی از خیران کار آفرین یکی از بزرگترین مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای را ایجاد کرده است که با توجه به ظرفیت های ویژه منطقه‌ای و بومی به عنوان محل اجرای طرح آموزش‌های محصول محور و ایجاد نخستین شهرک آموزش و اشتغال صنعت و پوشاک کشور انتخاب شد.

براساس این گزارش کارگاه‌های آموزشی این مرکز پذیرای علاقمندان به فراگیری فنون مهارتی در رشته‌های همچون تراش، فرز، اتومکانیک، تأسیسات، رایانه و گیاهان دارویی است.

*روند اجرای طرح ملی اشتغال زایی آموزش های محصول محور

تدوین استانداردهای آموزشی، عهد قرار داد با مجری طرح، تبلیغات و اطلاع رسانی، مشاوره و هدایت آموزشی، گزینش، جذب و پذیرش کارآموزان،آماده سازی مرحله به مرحله بلوک ها،  انتقال تجهیزات به کارگاه های آماده شده، آماده سازی کامل کارگاه‌ها در بلوک‌های مورد نظر، شروع آموزش در کارگاه های آموزشی بر اساس استانداردهای تضمین شده و آماده سازی سایر ساختمان‌های آموزشی، خوابگاه، نمازخانه، رستوران و مهد کودک برای ایجاد زمینه حضور و جذب پذیرفته شدگان از جمله مراحل اجرای طرح ملی اشتغال زایی آموزش‌های محصول محور صنعت  پوشاک در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای اشتهارد است.

لازم به ذکر است در فاز نخست 250نفر از متقاضیان در فرآیند آموزش، پذیرفته شده‌اند که تاکنون 120نفراز آنان با اتمام دوره اپراتور، ماشین‌های دوخت صنعتی در کارگاه‌های مجهز آماده ورود به مرحله تولید صنعتی هستند. همچنین طرح آموزش‌های محصول محور صنعت و پوشاک در مرکز اشتهارد پس از پایان فعالیت‌های عمرانی و آماده سازی کامل بخش‌های مختلف مرکز جذب یک هزار نفر نیرو برای آموزش در این طرح و به کارگیری آن‌هارا دنبال می کند.

گفتنی است از جمله اهداف اجرای طرح ملی اشتغال زایی آموزش‌های محصول محور، هم گام شدن با تمهیدات کشور در وضعیت اقتصاد مقاومتی و با ایجاد اشتغال پایدار اجرای عدالت آموزشی به ویژه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای جلب مشارکت کارآفرینان افزایش اثر بخشی و کارایی و ارتقا بهره وری آموزشهای مهارتی، حفظ اشتغال روستاییان و رشد و توسعه مشاغل خانگی، ارائه آموزش مبتنی بر محیط کار و افزایش اعتماد به نفس کارآموزان به دلیل مواجه شدن با محیط واقعی کار و افزایش انگیزه کارآموزان از طریق کسب درآمد در هنگام آموزش است.

انتهای پیام/

برچسب ها: تعاونی ، محصول ، محور ، ظرفیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.