رئیس کمیسیون پزشکی کمیته ملی المپیک امشب سه‌شنبه 25 شهریور عازم کره جنوبی می‌شود.

لطفعلی پورکاظمی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: کاروان پزشکی اعزامی به بازی‌های آسیایی کشورمان متشکل از 19 پزشک، فیزیوتراپ، متخصص تغذیه و فیزیولوژی ورزشی هستند که تاکنون 10 نفر از این افراد برای افتتاح درمانگاه دهکده بازی‌های آسیایی به اینچئون اعزام شده‌اند و من نیز بعنوان سرپرست کاروان پزشکی امشب سه‌شنبه 25 شهریور ماه راهی کره جنوبی می‌شوم و تا پایان بازی‌ها در آنجا می‌مانم.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی ادامه داد: گروه 10 نفری پزشکان و متخصصان و فیزیوتراپ‌های ورزشی که اوایل هفته به بازی‌های آسیایی اعزام شدند تا 3مهر ماه در دهکده بازی‌ها می‌مانند و پس از بازگشت آنان گروه دوم که شامل 9نفرهستند راهی اینچئون می‌شوند و تا پایان دیدارها در آنجا حضور خواهند داشت و به ورزشکاران خدمات پزشکی ارائه می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: درمانگاهی که در دهکده بازی‌های آسیایی دایر کردیم دارای تجهیزات کافی و لازم پزشکی، فیزیوتراپی، امکانات دارویی پزشکی هست و امیدواریم که همانند دوره قبل در گوانگجو توانستیم عنوان درمانگاه موفق را به خود اختصاص می‌دهیم، این بار نیز با ارائه بهترین خدمات پزشکی به ورزشکاران کشورمان کمک کنیم.

***کاروان پاک و سالمی راهی اینچئون کردیم

دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ گفت: تاکنون از 276 نفر اصلی و ثابتی که در بازی‌های آسیایی حضور دارند هیچ نمونه دوپینگ مثبتی از آزمایشگاه کلن اعلام نشده است و کاروان پاک و سالمی را راهی این بازی‌ها کردیم.

پورکاظمی تاکید کرد: در بازی‌های آسیایی 2010 گوانگجو و المپیک و پاراالمپیک 2012 لندن از 700 ورزشکار ایرانی که نمونه دوپینگ گرفتند حتی یک نفر هم مثبت نشد و امیدواریم که این افتخار را در بازی‌های آسیایی اینچئون نیز حفظ کنیم.

وی در خصوص سلامتی و میزان آسیب دیدگی ورزشکاران اعزامی به بازی‌های آسیایی اینچئون اظهار داشت: به جز ورزشکاران رشته‌های والیبال، کشتی و بسکتبال که در این روزهای اخیر مسابقات جهانی را پشت سرگذاشتند و احتمال مصدومیت و آسیب دیدگی جدید در بین آنان هست، سایر نفرات اعزامی به بازی‌های آسیایی در صحت وسلامت کامل هستند و مشکل و آسیب دیدگی جدی و عمده‌ای که مانع از حضور آنان در مسابقات شود، را ندارند.

پورکاظمی در خصوص نمونه‌گیری دوپینگ در حاشیه بازی‌های آسیایی اینچئون گفت: طبق قوانین آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) از کلیه مدال آوران (نفرات اول تا سوم) نمونه دوپینگ خونی و ادرار گرفته می‌شود و علاوه بر آن براساس صلاحدید افسران کنترل دوپینگ از سایر ورزشکاران به دلخواه نمونه دوپینگ گرفته می‌شود.

انتهای‌پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار