گوگل اعلام کرد؛

درخواست دولت‌ها برای دریافت اطلاعات کاربران گوگل پانزده درصد افزایش یافته است

روزنامه گاردین نوشت درخواست دولت‌ها برای دریافت اطلاعات کاربران گوگل در سال گذشته پانزده درصد افزایش یافته است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه گاردین نوشت درخواست دولت‌ها برای دریافت اطلاعات کاربران گوگل در سال گذشته پانزده درصد افزایش یافته است.

این روزنامه انگلیسی امروز در پایگاه اینترنتی خود در مقاله‌ای به قلم دومینیک روشه نوشت گوگل روز دوشنبه اعلام کرد درخواست دولت‌ها برای دریافت اطلاعات کاربران گوگل از سال 2009 که این شرکت انتشار این اطلاعات را آغاز کرد 150 درصد افزایش داشته است. در آمریکا میزان این درخواست ها 250 درصد افزایش یافته است.

بر اساس گزارش شفاف سازی اخیر گوگل، در نیمه اول سال 2014، تعداد درخواست های دولت ها در مقایسه با نیمه دوم سال گذشته پانزده درصد افزایش یافت و این رقم از سال 2009 که گوگل برای اولین مرتبه انتشار این اطلاعات را آغاز کرد 150 درصد افزایش داشته است. به تعداد این درخواست ها در آمریکا به ترتیب 19 و 250 درصد افزوده شده است.

ریچارد سالگادو، مدیر حقوقی گوگل در یک وبلاگ نوشت: برخی از کشورها در تلاش برای دستیابی به ارائه دهندگان این گونه خدمات در خارج از مرزهای خود، اختیارات نظارتی خود را افزایش می دهند.


سالگادو در ادامه نوشت دولت ها نقش قانونی و مهمی در مبارزه با جرم و تحقیق در مورد خطراتی که امنیت ملی را تهدید می کنند دارند اما قوانین مربوط به این اقدامات باید شفاف باشد.

گزارش اخیر گوگل همچنین تعداد درخواست های سرویس امنیت ملی آمریکا را برای دریافت اطلاعات برملا کرد.

گوگل و پایگاه‌های اینترنتی مانند آن در میزان جزئیاتی که می توانند در پاسخ به این درخواست ها منتشر کنند محدودیت دارند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار