بسیاری از طلاق‌هایی که سال‌های اول زندگی به وقوع می‌پیوندد نشات گرفته از تصمیم گیری‌های کورکورانه است.

 زهرا ملکی دوست روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: ضعف آموزش‌های دینی و اخلاقی موجب به وجود آمدن درگیری و نزاع در بین بعضی از خانواده‌های ایرانی شده است و باعث افرایش ورود پروندها به چرخه‌ی رسیدگی دادگاه خانواده می‌باشد.

وی در ادامه گفت: بیشترین مسائل و درگیری‌های خانوادگی که نهایتا به دادگاه و طلاق ختم می‌شود از فقر وتنگدستی بین خانواده‌ها نشات می‌گیرد.

وی عشق‌های خیابانی را از دلایل افزایش طلاق دانست ودر این خصوص اظهارداشت: در عشق‌های خیابانی با وعده‌های دروغین و تصمیمات کورکورانه و عدم شناخت کافی از یکدیگر ازدواج می‌کنند.

وی تصریح کرد: بسیاری از طلاق‌هایی که در3 الی 4 سال اول زندگی در زندگی بعضی از زوجین به وقوع می‌پیوندد نشات گرفته ازاین نوع  تصمیم‌گیری‌های کورکورانه و عشق‌های خیابانی و عمواملی که باعث گسترش این نوع عشق‌ها و ازدواج‌ها می‌شود روابط سرد واحساس بی مسئولیتی بعضی از خانواده‌ها به فرزندان است و این امر موجب دوستی‌های نامشروع در بیرون از کانون گرم خانواده چه در پسران و چه در دختران می‌شود.

وی با بیان این موضوع که آغاز این نوع دوستی‌ها درسنین پایین است اخطار داشت: میانگین سنی جوانانی که به این دوستی‌ها رو می‌آورند بین 15 تا 20 سالگی است.

ملکی دوست در پایان خاطرنشان کرد: اگر به آموزه‌های دینی و ارتباط گرم خانواده‌ها به یکدیگر در زندگی مشترک بیشتر توجه شود بسیاری از این معضلات اجتماعی مانند عشق‌های خیابانی و طلاق‌ها کاهش و حتی ریشه کن می‌شود.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: عشق ، اشک ، خیابان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار