اشتون تا 24 نوامبر همچنان هدایت تیم مذاکره کننده با ایران را بر عهده خواهد داشت

کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا، حتی پس از اتمام زمان مسئولیت و روی کار آمدن فدریکا موگرینی، مسئول جدید سیاست خارجه اتحادیه اروپا، همچنان هدایت تیم مذاکره کننده 1+5 با ایران را بر عهده خواهد داشت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، منابع دیپلماتیک روز گذشته اعلام کردند علی رغم اتمام زمان مسئولیت اشتون، وی در مذاکرات 24 نوامبر نیز همچنان هدایت تیم مذاکره کننده 1+5 با ایران را بر عهده خواهد داشت.

اشتون هدایت گروه های مذاکره کننده شش قدرت جهانی-آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان- را در مذاکره با ایران از سال 2010 بر عهده داشته است. مسئولیت اشتون در سمت مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا، 31 اکتبر، سه هفته مانده به پایان زمان تعیین شده مذاکرات به پایان خواهد رسید. 

"فدریکا موگرینی" که هم اکنون وزیر امور خارجه ایتالیا است 1 نوامبر جایگزین اشتون انگلیسی خواهد شد و مسئولیت سیاست خارجه اتحادیه اروپا را بر عهده خواهد گرفت. یک مقام دیپلماتیک که با عنوان ناشناس صحبت می کرد در گفتگو با تایمز آو اسرائیل گفت: موگرینی در آغاز کار وارد پرونده مذاکرات هسته ای با ایران نخواهد شد.

این منبع آگاه گفت کاملا قابل درک بود که اشتون تا پایان زمان تعیین شده یعنی 24 نوامبر مسئولیت تیم مذاکره کننده را بر عهده داشته باشد. اما انظار می رود در صورت عدم حصول توافق و تمدید مهلت گفتگوها وی همچنان این مسئولیت را بر عهده داشته باشد.

این مقام آگاه از اظهار نظر در خصوص عملکرد کاترین اشتون خودداری کرد اما در گفتگویی خصوصی اظهار داشت مقامات رسمی پیش بینی می کنند موگرینی که تجربه کمتری در مسائل خاور میانه دارد گزینه مطلوبی برای اسرائیل باشد.


انتهای پیام./

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار