عاشوری با بیان اینکه از ابتدای امسال تا پایان مردادماه حمل بار توسط راه‌آهن 7 درصد رشد داشته است، گفت: تا پایان امسال برنامه جدیدی برای برنامه ششم توسعه تدوین می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، حسین عاشوری معاون سیر حرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی  در مراسم دومين اجلاس كارگروه ايمني راه آهنهاي خاورميانه عضو UIC با بیان این‌که یکی از مزیت‌های حمل‌ونقل ریلی ایمنی آن است، اظهار کرد: ایمنی این بخش 50 برابر حمل ونقل جاده‌ای است و باید آنرا حفظ کرده و ارتقا دهیم.

وی با اینکه سند راهبردی ارتقای ایمنی در راه‌آهن در برنامه پنجم توسعه تدوین شد، تصریح کرد:‌ راهبرد ارتقای ایمنی تدوین شده ضمن آن‌که برنامه سالانه نواحی و ستاد نیز در حوزه ایمنی طراحی شده است.

معاون سیر حرکت راه آهن با بیان این‌که تا پایان امسال برنامه جدیدی برای برنامه ششم توسعه تدوین می‌شود، افزود:‌ اصلاح و بازنگری مقررات عمومی حرکت سال گذشته در راه‌آهن تصویب و به‌صورت آزمایشی جهت اصلاحات احتمالی اجرا شد. در نهایت کتاب مقررات جدید برای چاپ ارسال شد که تا چند هفته آینده در اختیار نواحی قرار می‌گیرد.

عاشوری با اشاره به به رویکرد مناسب دولت یازدهم به بحث حمل‌ونقل ریلی، خاطرنشان کرد: با توجه به مذاکرات تدوین بودجه 94 دولت باز هم رویکرد افزایشی به این مقوله داشته است.

وی  با بیان این‌که از ابتدای امسال تا پایان مردادماه حمل بار توسط راه‌آهن 7 درصد رشد داشته است، بیان کرد: همچنین در حوزه حوادث ریلی نیز در مدت مذکور  10 درصد کاهش داشته‌ایم. البته این نقطه مطلوب ما نیست و باید در افزایش سطح خدمات‌دهی و کاهش سوانح تلاش بیشتری داشته باشیم.

براساس این گزارش، پيرو تصميم سيزدهيمن اجلاس روساي راه آهنهاي مجمع منطقه اي خاورميانه UIC در ۱۸ ارديبهشت ماه سال جاري در آنكارا، مقرر شد دومين اجلاس كارگروه ايمني مجمع منطقه اي خاورميانه، با حضور نمايندگان و كارشناسان ايمني از راه آهن هاي عضو مجمع منطقه اي خاورميانه ۲۴ شهريورماه جاري و به ميزباني راه آهن ج.ا. ايران و هماهنگي و همكاري دفتر منطقه اي خاورميانه UIC در تهران برگزار گردد.

هدف از تشكيل اين كارگروه بررسي مسائل، مشكلات و نيازهاي راه آهنهاي خاورميانه در مقوله ايمني و تبادل نظرات، هم انديشي و همكاري در راستاي رفع موانع و مشكلات و نيز برآورده ساختن نيازها از طريق رسيدن به درك مشترك از مديريت ايمني و تعريف و راه اندازي پروژه هاي ايمني براي منطقه خاورميانه به همراه بهره مندي از يافته هاي UIC و تجارب ساير راه آهن ها است.

بر اساس اين گزارش، كارگروه مذكور با حمايت پايگاه ايمني UIC و حضور پيتر گرهارد، مدير پايگاه ايمني UIC و اوليور جورجر مدير پايگاه داده هاي ايمني UIC و پل ورون هماهنگ كننده امور خاورميانه UIC و به رياست حسين عاشوري معاون بهره برداري و سير و حركت راه آهن در حال برگزاري است.

گفتنی است نهايي كردن موضوع پايگاه داده هاي ايمني راه آهنهاي خاورميانه، اطلاعات سوانح ريلي منتخب و اقدامات بكار گرفته شده توسط اعضاي مجمع منطقه اي خاورميانه، ارائه پيشنهاد توسط واحد ايمني UIC براي توسعه بيشتر پايگاه داده هاي ايمني خاورميانه، انتقال تجربيات UIC و نيز آشنايي بيشتر اعضاي مجمع منطقه اي خاورميانه UIC در خصوص سيستم مديريت ايمني (SMS)، عملكرد ايمني، نقش عوامل انساني در ايمني، شاخص هاي معمول ايمني، آشنايي و مشاركت اعضاي مجمع منطقه اي خاورميانه UIC با شبكه بين المللي ايمني ريلي UIC (IRSN)، صلاحيت رانندگان لكوموتيو و ساير كاركنان قطار جهت حفظ و رعايت ايمني مورد نياز حمل و نقل ريلي و نيازهاي اعلامي از طرف اعضاي مجمع منطقه اي خاورميانه براي همكاري و فعاليتهاي آموزشي در زمينه ايمني ريلي از جمله موضوعات مورد بحث و بررسي در اين كارگروه است.

انتهای پیام/
 

برچسب ها: راه آهن ، سیر ، حمل بار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار