پرکره در گفتگو با دانشگاه باشگاه خبرنگاران:

افزایش شهریه‌ دانشگاه آزاد با آمارهای مهار تورم دولت همخوانی ندارد

مشاور عالی رئیس سابق دانشگاه آزاد با بیان اینکه با توجه به آمارهای دولت درباره مهار تورم، افزایش شهریه‌ها جای تامل دارد، گفت: بهره‌مندی مدیران دانشگاه آزاد از نظریات اقتصادی و پیاده‌سازی اقتصاد ‌مقاومتی می‌‌تواند علاوه بر عدم افزایش شهریه دانشجویان در وضعیت رفاهی کارمندان و اعضای هیئت علمی نیز تسهیلاتی را ایجاد کند.

محمد حسین پرکره مشاورعالی رئیس سابق دانشگاه آزاد در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، ضمن انتقاد از افزایش شهریه‌ها گفت: اینکه ما به دستگاه‌های مختلف انتقاد می‌کنیم بنای بر تخریب و بزرگ نمایی نداریم، اما وظیفه ذاتی جنبش‌های دانشجویی و تاکید مقام معظم رهبری بر مطالبه‌گری دانشجویان از مسئولان برای اصلاح امور است.

پرکره با بیان اینکه روند مطالبه‌گری با توجه به افزایش عمر هر مدیر بیشتر خواهد شد، چرا که مدیران کهنه‌کار زمان آزمون و خطای خود را پشت سر گذاشته‌اند،  گفت: خبر افزایش شهریه‌ها شوک عجیبی در جامعه دانشجویی و دانشگاهی ایجاد کرد. چرا که در زمان مدیریت فرهاد دانشجو و در اوج قیمت دلار و سرعت چشمگیر تورم با برنامه‌ریزی دقیق نه تنها شهریه‌ها افزایش پیدا نکرد، بلکه توجه ویژه‌ای به امور رفاهی دانشجویان و کارمندان شد.

قائم مقام جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی افزود: با توجه به اعلام رئیس دانشگاه آزاد مبنی بر رشد 2 درصدی در ظرفیت پذیرش دانشجو که این امر خود محل بحث دارد و با توجه به آمارهای دولت تدبیر و امید در خصوص مهار تورم و کنترل بازار ارز این افزایش شهریه‌ها جای تعجب و تامل دارد.

پرکره با بیان اینکه این افزایش شهریه با آمار دقیق اعلام نشده است، گفت: بر مبنای قوانین موجود تغییر در شهریه ثابت عملی خلاف قانون و مقرارات است و نباید اعلام شود، علی‌ایحال اگر در شهریه‌های متغییر نیز تغییر داشته باشیم افزایش شهریه‌ها بیشتر از آن درصدی است که مسئولان دانشگاه آزاد اعلام کرده‌اند.

مشاورعالی رئیس سابق دانشگاه آزاد در پایان خاطر نشان کرد: شرایط اداره دانشگاه آزاد در زمان دکتر میرزاده بسیار آسان‌تر و روان‌تر از زمان فرهاد دانشجو خواهد بود. چرا که فرهاد دانشجو نه مورد حمایت رئیس هیئت امنا و نه مورد حمایت دولت وقت بود، اما شرایط فعلی دانشگاه آزاد کاملا متفاوت است. لذا با بهره‌مندی از نظریات دقیق اقتصادی و همچنین پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی می‌توان علاوه بر عدم افزایش شهریه دانشجویان در وضعیت رفاهی کارمندان و اعضای هیئت علمی نیز تسهیلاتی را ایجاد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار