عضو کمیسیون نظارت حقوقی شورای شهر تهران گفت: حذف زندگی نامه شهدا از کتابهای درسی یک توهین است.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در ادامه جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران اعضای شورا پس از ارائه گزارش کارگر، رئیس بنیاد حفظ و آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به ارائه نظرات خود در خصوص دفاع مقدس و فعالیت‌های صورت پذیرفته در این راستا در کشور پرداختند.

احمد حکیمی پور عضو کمیسیون فرهنگی و شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در خصوص جمع‌آوری خاطرات جنگ رزمندگان، آزادگان و خانواده شهدا اقدامات زیادی صورت پذیرفته ، اظهار داشت: اما در این زمینه می توان فعالیتهای بیشتری نمود و با جمع آوری اطلاعات این افراد به این فرهنگ غنای بیشتری بخشید.

اسماعیل دوستی عضو دیگر شورای شهر با اشاره به بازگشایی مدارس و فرارسیدن آستانه سالروز جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، افزود: پیشنهاد می‌کنم که جلسه روز سه شنبه هفته آینده شورا جهت حضور تمامی اعضا در مدارس تعطیل شود.

تندگویان یکی دیگر از اعضای شورای شهر نیز با اشاره به اینکه بیان زندگینامه شهدا در کتب درسی از اقدامات مناسب آموزش و پرورش جهت ترویج ارزش‌های دفاع مقدس بوده است، اظهار داشت: اما متاسفانه حذف زندگی‌نامه برخی از شهدا نظیر شهید تندگویان یکی از قصورات بزرگ این وزارتخانه بوده است.

وی با بیان اینکه چرا باید زندگی‌نامه یک شهید پس از درج آن در یک کتاب حذف شود، افزود:‌ این یک توهین محسوب شده و انتظار دارم زندگی‌نامه شهدا مجدداً در کتابهای درسی احیا گردد چرا که بهترین نقطه برای حفظ ارزشهای تاریخی مدارس و آموزش و پرورش هستند.

علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر نیز گفت: کمیته نامگذاری باید دقت کند تا جایی را به اسم یک شهید انتخاب نکنیم تا مردم این مکان را به نام شهدا صدا نکنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: شورا ، شهر ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار