آلمان: در حملات هوايی بر ضد داعش شرکت نمی‌کنیم

سخنگوی وزارت خارجه آلمان اعلام کرد این کشور به حملات هوایی احتمالی بر ضد گروه داعش نمی پیوندد و گفت در راستای همکاری بین المللی برای مقابله با داعش همه تلاش های خود را به اقدامات سیاسی و بشر دوستانه معطوف می کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی خبرگزاری آناتولی، آلمان اعلام کرد برلین به حملات هوایی احتمالی بر ضد گروه داعش نمی پیوندد.

"سوزان شلبی" سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان در کنفرانس خبری گفت : " آلمان در عملیات نظامی شرکت نمی کند."

وی افزود برلین در راستای همکاری بین المللی برای مقابله با داعش همه تلاش های خود را به اقدامات سیاسی و بشر دوستانه معطوف می کند.

این سخنگو تاکید کرد : " ما در سایر زمینه ها ایفای نقش می کنیم و از کردهای عراق حمایت خواهیم کرد. "

دولت آلمان ماه اوت تصمیم گرفت سلاح ، مهمات و تجهیزات نظامی در اختیار کردهای عراق قرار دهد اما احتمال اعزام نیرو به منطقه را برای مقابله با داعش رد کرد.

اولین محموله کمک های آلمان که اواخر این ماه به منطقه ارسال خواهد شد متشکل از سلاح هایی برای بیش از چهار هزار نیروی کُرد می شود.

برلین در مجموع چهار هزار قبضه تفنگ جی سه  G3، یک میلیون گلوله، چهار هزار قبضه تپانچه با 500 هزار گلوله، بیست سامانه ضد تانک میلان، 300 فروند موشک ضد تانک، 100 قبضه سلاح ضد تانک بازوکا، پنج هزار نارنجک و 50 دستگاه خودروی نظامی ارسال خواهد کرد.

 وزارت دفاع آلمان روز جمعه اعلام کرد برلین همچنین چهل نظامی برای آموزش نیروهای کرد اعزام خواهد کرد.

دولت آلمان تاکنون 50 میلیون یورو معادل 65 میلیون و 600 هزار دلار کمک بشر دوستانه به منطقه ارسال کرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار