رئیس شهرهای مرکزی قطر گفت: کشور قطر درصدد است در حدود 30 میلیارد دلار در بندر بوشهر سرمایه گذاری کند.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در ادامه جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران مهدی چمران رئیس شورای شهر با توجه به  حضور رئیس شورای مرکزی شهرهای قطر و هیات همراه در جلسه امروز شورا با عنوان اینکه مودت و دوستی دو دولت برای ما ارزشمند است ، اظهار داشت: ارتباط بین شوراهای شهر نیز باب دیگری است که باید در جهت برقراری این ارتباطات گشوده شود.

رئیس شورای مرکز شهر قطر در ادامه ضمن تشکر از رئیس شورای شهر به جهت فراهم نمودن فرصت جهت حضور در جلسه امروز شورای شهر اظهار داشت: من یک بار دیگر از طرف همکاران به خاطر حسن پذیرایی و استقبال گرم از بدو ورود در فرودگاه امام خمینی تا اقامت در تهران و سفر به استان گیلان از تمامی مسئولان رسمی و محلی تشکر و سپاسگذاری می‌کنم.

وی با بیان اینکه روابط ویژه‌ای میان قطر و ایران وجود دارد، افزود: این روابط دیرینه و تاریخی بوده به گونه‌ای که نقاط مشترکی که میان دو کشور وجود دارد در کشورهای دیگر نیست.

رئیس شورای مرکزی شهرهای قطر با بیان اینکه حقیقتاً جمهوری اسلامی ایران  و دولت قطر از ارتباطات عمیقی برخوردار هستند، تصریح کرد: در واقع تکیه و اعتماد دولت قطر نیز بر جمهوری اسلامی ایران بوده و به همین جهت درصدد همکاری در زمینه‌های متعدد بخصوص جهانگردی و سیاحتی است.

وی با عنوان اینکه هم اکنون در قطر پروژه‌های بسیاری بخصوص در زمینه سرمایه‌گذاری در بنادر وجود دارد، اظهار داشت: امیدوارم پروژه‌های مشترک اقتصادی و تجاری بین دو کشور صورت پذیرد چرا که کشور قطر درصدد است در  حدود 30 میلیارد دلار در بوشهر سرمایه‌گذاری کند.

رئیس شورای مرکز شهرهای قطر تصریح کرد: یکی از این پروژه‌ها ایجاد یک ناوگان یک دریایی بین بندر الاویس قطر و بندر بوشهر برای انتقال کالاهای تجاری ، غذایی و ساختمانی است.

وی با یادآوری اینکه قرار است دولت قطر در سال 2022 میزبان جام جهانی فوتبال گردد، افزود: در واقع به جهت برگزاری مسابقات جام جهانی اکنون پروژه‌های زیادی در قطر درحال انجام است که اجرای آن نیاز به همکاری ایران و قطر و دریافت کالاهای ایرانی بخصوص در زمینه مواد ساختمانی دارد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه در حقیقت این پل ارتباطی بین بندر الاویس و بوشهر می‌تواند زمینه ساز ارتباط تجاری و بازرگانی بین دو کشور شود، اظهار داشت: همانطور که اطلاع دارید مواد غذایی جمهوری اسلامی بسیار سالم و عاری از هر گونه مواد شیمیایی بوده و در واقع همین موضوع یکی از مهمترین دلایل مردم قطر جهت اقدامات تجاری مشترک بین دو کشور و دریافت مواد غذایی و ساختمانی سالم است.

رئیس شورای مرکزی شهرهای قطر با عنوان اینکه امیدوارم انجمن دوستی ایران و قطر حرکت  خوبی در این زمینه انجام دهد و نقش فعالی با امضا موافقت‌نامه‌ای که بین بندر‌های دو کشور امضا خواهد شد اجرا کند، خاطر نشان کرد: از شما به عنوان رئیس شورا و نیز تمامی اعضا دعوت می‌کنم در یک فرصت مناسب از قطر دیدن کنید.


*تندگویان: حذف زندگینامه شهدا از کتاب‌های درسی توهین آمیز است
عضو کمیسیون نظارت حقوقی شورای شهر تهران گفت: حذف زندگی نامه شهدا از کتابهای درسی یک توهین است.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در ادامه جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران اعضای شورا پس از ارائه گزارش کارگر، رئیس بنیاد حفظ و آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به ارائه نظرات خود در خصوص دفاع مقدس و فعالیت‌های صورت پذیرفته در این راستا در کشور پرداختند.

احمد حکیمی پور عضو کمیسیون فرهنگی و شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در خصوص جمع‌آوری خاطرات جنگ رزمندگان، آزادگان و خانواده شهدا اقدامات زیادی صورت پذیرفته ، اظهار داشت: اما در این زمینه می توان فعالیتهای بیشتری نمود و با جمع آوری اطلاعات این افراد به این فرهنگ غنای بیشتری بخشید.

اسماعیل دوستی عضو دیگر شورای شهر با اشاره به بازگشایی مدارس و فرارسیدن آستانه سالروز جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، افزود: پیشنهاد می‌کنم که جلسه روز سه شنبه هفته آینده شورا جهت حضور تمامی اعضا در مدارس تعطیل شود.

تندگویان یکی دیگر از اعضای شورای شهر نیز با اشاره به اینکه بیان زندگینامه شهدا در کتب درسی از اقدامات مناسب آموزش و پرورش جهت ترویج ارزش‌های دفاع مقدس بوده است، اظهار داشت: اما متاسفانه حذف زندگی‌نامه برخی از شهدا نظیر شهید تندگویان یکی از قصورات بزرگ این وزارتخانه بوده است.



وی با بیان اینکه چرا باید زندگی‌نامه یک شهید پس از درج آن در یک کتاب حذف شود، افزود:‌ این یک توهین محسوب شده و انتظار دارم زندگی‌نامه شهدا مجدداً در کتابهای درسی احیا گردد چرا که بهترین نقطه برای حفظ ارزشهای تاریخی مدارس و آموزش و پرورش هستند.

علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر نیز گفت: کمیته نامگذاری باید دقت کند تا جایی را به اسم یک شهید انتخاب نکنیم تا مردم این مکان را به نام شهدا صدا نکنند.

*راستگو : اقتصاد و فرهنگ میدان حملات به ایران اسلامی شده است

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: امروز صحنه‌های جنگ تغییر میدان داده‌اند و اقتصاد و فرهنگ میدان حملات به ایران اسلامی شده است.

به گزارشخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، الهه راستگو عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران  در ادامه گزارشات بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در خصوص عملکرد و فعالیت این حوزه اظهار داشت: آنچه در خصوص دفاع مقدس مهم است به نمایش درآمدن و استمرار روحیه جهادی در تمامی روزهای سال است چرا که هفته دفاع مقدس باید یادآور رشادتهای هشت سال دفاع مقدس باشد ضمن اینکه تأکید بر روحیه و کار جهادی نیز در این راستا فراموش نشود.



وی با بیان اینکه امروز صحنه‌های جنگ تغییر میدان داده‌اند، افزود: اقتصاد و فرهنگ میدان حملات به ایران اسلامی شده و تنها راهکار مقابله با آن زنده نگاه داشتن روحیه جهادی است.

*اقبال شاکری:شناسایی یکی از شهدای گمنام دانشگاه امیر کبیر

عضو کمیسیون عمران شهر تهران از شناسایی یکی از شهدای گمنام شهدای امیر کبیر خبر داد.
 به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران شهر تهران پس از بیان اظهارات سردار سرتیپ پاسدار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و ارائه گزارش عملکرد و فعالیتهای آن بنیاد و برنامه‌های دفاع مقدس در سالروز این روز بزرگ در کشور با اشاره به دفن 5 شهید گمنام در سال 87 در دانشگاه امیر کبیر ، اظهار داشت: هر چند که بسیاری از دستاوردهای علمی این دانشگاه از این سال به جهت حضور این شهیدان والا مقام در این دانشگاه بوده است اما نکته مهم شناسایی یکی از این شهدا است.





وی با بیان اینکه ستاد تفحص نیز از دانشگاه و اقدامات اولیه جهت شناسایی این شهید بازدید کرده‌اند، افزود: مطابق اطلاعات به دست آمده تاکنون این شهید صاحب دو فرزند دختر و یک پسر بوده که بنابر پیگیریهای صورت پذیرفته درحال هماهنگی حضور خانواده ایشان از اصفهان جهت شرکت در مراسم شناسایی رسمی که هفته آینده صورت خواهد پذیرفت هستیم.

عضو کمیسیون  عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: هر چند طبق اطلاعات به دست آمده مشخصات ایشان کاملاً محرز شده اما از ذکر نام و بیان جزئیات آن خودداری می‌نمایم اما باید دانست که این اتفاق بزرگی است که در این دانشگاه صورت پذیرفته است.

*چمران: دفاع مقدس موفقیتی نیست که نصیب هر کشوری شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: دفاع مقدس افتخار بزرگی برای ایران بوده و موفقیتی نیست که نصیب هر کشوری شود.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به فرا رسیدن 31 شهریور و سالروز جنگ تحمیلی اظهار داشت: هر چند که دفاع مقدس یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی بوده است اما ضرورتی جهت بیان ارزش‌های آن نیست، چرا که دفاع مقدس چه  پیش از اسلام و چه پس از آن بی‌نظیر بوده و هیچ گاه شاهد نظیر آن در هیچ یک از کشورهای دیگر نبوده‌ایم.



وی ادامه داد: پیروزی انقلاب ایران در دفاع مقدس در طی هشت سال درحالی بوقوع پیوست که کشورمان با وجود برخورداری از کمترین امکانات در دنیای الکترونیک و به رهبری مجتهدی بزرگ به این امر دست یافت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با عنوان اینکه حتی یک وجب از خاک را نیز در این جنگ به دشمن واگذار نکردیم آنرا افتخار بزرگی دانست و خاطرنشان کرد: این موفقیتی نیست که نصیب هر کشور شود و باید ارزش‌های آن را حفظ کنیم.

*نه تنها ایران اسلامی بلکه دنیای اسلام در انتظار سلامتی رهبر بودند

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، نود و پنجمین جلسه علنی از شورای اسلامی شهر تهران امروز درحالی آغاز شد که سیستمهای صوتی صحن شورا همچون جلسۀ گذشته همچون نخستین جلسه علنی پس از انتخابات هیات رئیسه با مشکلاتی توأم بود که این موضوع مانع از انعکاس دقیق صحبتهای چمران توسط خبرنگاران شد.

این در حالی است که عدم برطرف نمودن این نقص فنی در جلسۀ غیر علنی روز یکشنبه نیز سبب جا به جایی اعضای شورا به سالن جلسات و تداوم جلسه در این سالن گردید.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای این جلسه با اشاره به ترخیص مقام معظم رهبری از بیمارستان اظهار داشت: سلامتی مقام معظم رهبری را سپاس می گوییم چرا که سلامتی ایشان به عنوان یک مسئله مهم نه تنها مدنظر جامعه اسلامی ایران بلکه دنیای اسلام و کشورهای دیگر بوده است.


*برنامه ریزی‌های دقیق برای تداوم موفقیت‌های ورزشکاران صورت پذیرد

وی در ادامه پیروزی تیم کشتی فرنگی کشور برای اولین بار در تاریخ اشاره نمود و اظهار داشت: ضمن این که این پیروزی را به تمامی کشتی‌گیران و ملت تبریک می‌گویم اما باید برنامه‌ریزی‌های دقیقی برای تداوم موفقیت‌های آنان در آینده صورت پذیرد تا همواره شاهد حس این جایگاه درعرصه‌های بین المللی باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به شگفتی تیم والیبال کشور در رقابتهای اخیر و قرارگیری در جایگاه ششم اشاره نمود و اظهار داشت: موضوع دیگر که باید از آن یاد شود سالروز درگذشت شاعر آذری و پارسی گو استاد سید محمد حسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار است چرا که اشعار زیبای ایشان بیانگر زندگی پرماجرای وی بوده فراموش نشدنی است و انشاءالله که سرمشقی برای همه هنرمندان و شاعران باشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: شورا ، تهران ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سلیمان
۱۳:۰۵ ۲۵ شهريور ۱۳۹۳
سلام....چجوری میتونم نوشته هامو واستون بفرستم؟
آخرین اخبار