"جاش ارنست":آموزش مخالفین سوری و حمایت مالی از آنها را در دستور کار داریم.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز؛  جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری روزانه خود به سوالات خبرنگاران درباه مسائل مختلف پاسخ می دهد.

وی در مورد داعش و پاسخ آمریکا به داعش گفت :آموزش مخالفین سوری و حمایت مالی از آنها را در دستور کار داریم. به آنها سلاح هم داده ایم. و این روند ادامه دارد.

او گفت نمایندگان جمهوری خواه و دموکرات در کنگره و سنا اقدامات دولت را تایید می کنند. مذاکرات بین دولت و کنگره برای نظام مند کردن این کمک ها به مخالفین سوریه ادامه دارد. و در جریان است.

"جاش ارنست" گفت ما تمایل زیادی از متحدان خود می بینیم که به ما برای مبارزه با داعش بپیوندند.

او در پاسخ به نوع نیروهای نظامی و تعداد آنها در سوریه و عراق از پاسخ صریح و دقیق ، خودداری کرد.

سخنگوی کاخ سفید ادامه داد، ما نشانه هایی از همکاری برخی کشورهای خاورمیانه با آمریکا برای مبارزه با داعش دریافت کرده ایم.

وی در مورد استقلال اسکاتلند گفت ما منافع مشترکی با بریتانیای کبیر داریم و دوست داریم این کشور متحد باقی بماند.ما نظر خود را به مردم اسکاتلند تحمیل نمی کنیم ، زیرا این حق آنان است که برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند.

"ارنست" تصریح کرد: ماهیت مذاکرات و گفتگوهای ما با ایران در حال حاضر روی حل مساله اتمی ایران متمرکز است و مقامات ارشد دولت آمریکا در تماس مستقیم با همتایان ایرانی خود هستند تا نگرانی‌های جامعه بین‌المللی درباره برنامه اتمی رفع شود.

"جاش ارنست" همچنین در مورد همکاری با ایران در مبارزه با تروریسم در عراق گفت ، قطعا منافع مشترکی داریم ؛ اما همکاری نظامی با ایران در مورد عراق نداریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار