روزنامه اسرائیلی هاآرتص امروز در مقاله ای با قلم " عاموس هرئیل" به مقامات اسرائیلی هشدار داد که اگر با حزب الله وارد جنگ شوند ممکن است بخشی از خاک اسرائیل را از دست بدهند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه  اسرائیلی هاآرتص امروز در مقاله ای با قلم " عاموس هرئیل" به مقامات اسرائیلی هشدار داد که اگر با حزب الله وارد جنگ شوند ممکن است بخشی از خاک اسرائیل را از دست بدهند.
این نویسنده اسرائیلی بر این باور است که در صورتی که جنگ سومی بین لبنان و اسرائیل رخ دهد حزب الله به حمله ی زمینی دست خواهد زد و به الجلیل در نزدیکی مرزهای لبنان وارد خواهد شد علاوه بر اینکه موشکهای حزب الله ضربات مهلکی را به اسرائیل وارد خواهند کرد.
وی در ادامه می افزاید: حزب الله این توان را دارد که طی مدت زمان کوتاهی به داخل اسرائیل نفوذ کند و تنها با دهها و صدها مبارز اسرائیل را درنوردد. تونلهایی که حزب الله تا نزدیکی های اسرائیل حفر کرده است میتواند یکی دیگر از برگهای برنده ی این حزب باشد.
وی در ادامه به آمادگی بالای نیروهای حزب الله اشاره می کند و میگوید که آنان قدرتشان را به خوبی در سوریه نشان داده اند و از آمادگی کامل برخوردار هستند. ما نباید این توهم را داشته باشیم که میتوانیم بر حزب الله فائق آییم. ما نباید به خودمان و مردممان دروغ بگوییم.
وی اسرائیل را اولویت دوم حزب الله در حال حاضر دانست و گفت: حزب الله الان درگیر مسائل داخلی لبنان و بحران سوریه است و اسرائیل در اولویت دوم قرار دارد. ولی نباید فراموش کرد که هدف همیشگی حزب الله، اسرائیل بووده است فلذا از لحاظ سلاح و مهمات و آمادگی برای جنگ، همیشه آماده است.
وی حزب الله را به دو دلیل آماده  انتقام از اسرائیل دانست: حزب الله به دلیل دو عملیات نظامی که اسرائیل انجام داده است( به طور رسمی اعلام نشده است) آماده انتقام می باشد؛ یکی عملیات ترور " حسن اللقیس " یکی از بزرگترین رهبران شاخه ی نظامی حزب الله و دیگری حمله ی هوایی اسرائیل به ضدهوایی هایی که از لبنان به سمت سوریه می رفت.
وی در پایان اشاره کرد که باوجود جنگیدن حزب الله در چند جبهه و علیرغم بعضی خسارتهایی که در سوریه دریافت کرده است ولی حزب الله در بحران نیست و اگر حزب الله سکوتش را بشکند اسرائیل ضربه  مهلکی را خواهد خورد و باید از دعوا و جنگ با حزب الله پرهیز کنیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار