شمارش اولیه آراء نشان می دهد حزب حاکم روسیه با کسب بیش از هفتاد درصد آراء برنده اولین انتخابات محلی در شبه جزیره کریمه شده است. مردم این منطقه بعد از یک همه پرسی در ماه مارس به پیوستن به خاک روسیه رای دادند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ مردم کریمه روز یکشنبه همگام با مردم سایر نقاط روسیه در انتخابات محلی این کشور شرکت کردند. با اینکه این انتخابات نمی تواند تغییری در موضع کشورهای غربی در مخالفت با پیوستن کریمه به خاک روسیه ایجاد کند ولی به گفته کارشناسان حمایت مردم کریمه را از این اقدام به تصویر می کشد.
روز دوشنبه بعد از شمارش پنجاه درصد آراء انتخابات پارلمانی کریمه، کمیسیون انتخابات این منطقه اعلام کرد:«در شرایط کنونی شاخه حزب روسیه متحد در کریمه با کسب بیش از 71 درصد آراء در صدر قرار دارد.»
حزب لیبرال دموکرات روسیه نیز که طرفدار ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه است با بیش از هشت درصد آراء در رده دوم قرار دارد.
هیچ حزب دیگری ظاهرا نتوانسته است به سقف حداقل پنج درصد آراء که برای راهیابی به پارلمان ضروری است دست یابد. حدود 52 درصد مردم کریمه در این انتخابات شرکت کردند.
وزارت امور خارجه اوکراین با انتشار بیانیه ای برگزاری انتخابات را در شبه جزیره کریمه،‌ اقدامی غیرمشروع خواند.
دمیتری مدودف نخست وزیر روسیه گفت انتخابات کریمه نشان داد مسکو به صورت مشروع در کریمه فعالیت می کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: کریمه ، روسیه ، آرا ، بین الملل ، مارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار