حزب الله عراق روز دوشنبه با صدور بیانیه ای در واکنش به تلاش آمریکا برای تشکیل ائتلاف بین المللی علیه گروه تروریستی داعش، تهدید کرد با آمریکا در یک سنگر نمی جنگد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه سومریه نیوز، حزب الله در این بیانیه تهدید کرد اگر آمریکا در جنگ علیه داعش حضور یابد میادین نبرد را در استان های بابل، صلاح الدین و بغداد رها می کنیم.

این جریان عراقی کمک گرفتن از واشنگتن را در نبرد علیه داعش، به منزل بی توجهی به تلاش عراقی ها در این زمینه دانست و با ابراز شگفتی از واگذاری مدیریت عملیات نیروهای مسلح عراقی به افسران آمریکایی، تهدید کرد با آمریکا در یک سنگر نمی جنگد.

در این بیانیه مسئولیت همه خرابکاری ها در عراق متوجه آمریکا دانسته شد و آمده است:« آمریکا عامل مستقیم مشکلات مردم عراق چه در زمان اشغالگری کشور و چه پس از خروج از کشور است و اجازه نمی دهیم بار دیگر به عراق بازگردد.»

در این بیانیه آمده است:«اگر تصمیم این است که با آمریکایی ها در یک سنگر باشیم چاره ای نیست مگر اینکه سخت ترین گزینه یعنی ترک میدان های نبرد را انتخاب کنیم که در این صورت مردم عراق زیان می بینند زیرا حملات بربرهای تکفیری علیه آنان افزایش خواهد یافت.»


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار