به گزارش
گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رساني جامعه دريايي ايران (مانا)رسول بهرامي مدير بندر آستارا با بيان اين مطلب گفت : بندر آستارا از لحاظ موقعيت جغرافيايي تحت تاثير طوفان هاي ناشي از بادهاي شمال و شمال غرب قرار نمي گيرد و هيچ گاه شاهد ايجاد موج هاي با ارتفاع زياد در اين بندر نيستيم.
وي تاکيد کرد: همين ويژگي باعث شده است بندر آستارا به عنوان تنها بندر استاندارد مسافربري شمال کشور مطرح شود.
مدير بندر آستارا ادامه داد: هم اکنون افراد زيادي از کشور آذربايجان براي درمان هاي پزشکي از مسير خشکي به تبريز،اردبيل و رشت سفر مي کنند.
وي ادامه داد: در صورت راه اندازي خط مسافربري آستارا- باکو اين افرادي که قصد درمان دارند و تعدادشان نيز بسيار زياد است مسير دريا را براي سفر به ايران انتخاب خواهند کرد.
وي با اشاره به اينکه مدت زمان سفر به ايران از سمت باکو از طريق خشکي و دريا هر دو حدود شش ساعت به طول مي انجامد ، اظهار داشت: اما سفر دريايي معطلي در گمرک و بسياري ديگر از امور اداري را ندارد و از اين نظر سفر بسيار راحت تري محسوب مي شود و بندر آستارا مي تواند به قطب گردشگري درماني ايران تبديل شود.
بهرامي تاکيد کرد: همچنين بندر آستارا قابليت جذب گردشگران درماني ساير کشورهاي حاشيه درياي خزر را دارد.
وي با اشاره به اينکه هم اکنون ساخت و ساز در بندر آستارا در حال انجام است ، اظهار داشت : در صورتي که سرعت ساخت و ساز به همين وضع ادامه داشته باشد مي توانيم اميدوار باشيم تا سه سال آينده تعداد اسکله هاي اين بندر افزايش يابد.
مدير بندر آستارا اعلام کرد: پس از اتمام اين پروژه عمليات ساخت اسکله مسافربري با تمام امکانات لازم در اين بندر آغاز خواهد شد.
وي خاطرنشان کرد: پس از ساخت اسکله مسافربري بايد شرکت هاي سرمايه گذاري بخش خصوصي براي راه اندازي خط مسافربري در درياي خزر اقدام کنند.
بهرامي يادآور شد هم اکنون نوع فعاليت بندر آستارا با مساحت 55 هکتار، تخليه و بارگيري کالا و فرآوردههاي نفتي است.
مساحت 550 هزار مترمربع، ظرفيت اسمي بندر، سالانه 3.5ميليون تن، اشتغالزايي مستقيم 250 نفر، اشتغالزايي غيرمستقيم هزار نفر و سرمايه گذار 300 ميليارد ريالي از ويژگي هاي بندر آستارا در استان گيلان است.
انتهای پیام/