حماس به عنوان گروه مقاومت شناخته شده در فلسطین بنا بر سخنان خالد قدومی در عین حال که جنگی با دین و آیین یهود نداشت، وارد دومین فاز جنگ خود یعنی همان جنگ حقوقی شده است.

به گزارش خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ برگزاری نمایشگاه عکس کودکان غزه هم اکنون در حال گذر از ششمین روز فعالیت خود در دانشکده خبر است؛ خالد قدومی، نماینده حماس در ایران در حاشیه بازدید خود از نمایشگاه کودکان غزه و در جمع خبرنگاران در پاسخ به اینکه  حماس درمورد شفاف‌سازی هرچه بیشتر ماهیت رژیم صهیونیستی برای جوامع بین المللی همچون سازمان ملل چه اقدامی صورت می دهد، گفت: در این مورد 2 مسئله با عناوین کیفیت اعتماد فلسطین به سازمان‌های مردم نهاد و ذهنیت منفی جهان عرب و جهان اسلام نسبت به ماهیت فعالیت سازمان ملل مطرح هستند.
 
وی ادامه داد: از بدو اشغال فلسطین و فرارسیدن روز نکبت بسیاری از بیانیه‌های صادر شده در سازمان ملل و سایر سازمان های بین‌المللی رژیم صهیونیستی را جنایتکار جنگی دانستند، این بار نیز "گلدستون" با ارائه گزارشی 400 صفحه‌ای بر این مطلب صحه گذاشت اما با ارائه این گزارش از شغل خود برکنار شد.
 
وی دلیل برکناری "گلدستون" را حمایت کشورهای اروپایی از رژیم صهیونیسیتی دانست و افزود: با توجه به ذهنیت منفی جوامع عربی و مسلمان نسبت به فعالیت‌های سازمان ملل این سازمان باید به گونه‌ای اعتمادسازی کند.
 
نماینده حماس در ایران ادامه داد: ما مدارک و اسنادی داریم که رژیم صهیونیستی را محکوم می کند، به تعبیری جنگ حقوقی، جنگ دوم ما علیه رژیم اشغال گر قدس است.
 
قدومی درخصوص حمایت آشکار کشور آلمان از رژیم صهیونیستی، گفت: متاسفانه نه تنها آلمان بلکه آن دسته از کشورها که عنوان حامیان مقاومت را به دوش می کشند هم به اسرائیل کمک می‌کنند در این میان اما آلمان چه در بخش نظامی و چه در بخش ارتباطات کمک های زیادی به رژیم صهیونیستی می‌کند.
 
وی اظهار داشت: آلمانی‌ها نوعی عقده نسبت به یهود دارند، حکومت فعلی این کشور که نازیسم نیست ارتباطی با هلوکاست ندارد.
 
نماینده حماس درایران در ادامه با طرح سوالاتی با این مضمون که چرا مردم آلمان باید بهای آنچه نازیسم انجام داده را بپردازند، تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر این مردم از کسانی حمایت می‌کنند که هلوکاسم‌ دوم را علیه بشریت انجام می‌دهد.
 
وی گفت: جنگ ما برخلاف آنچه در ذهن دولت‌های اروپایی شکل گرفته بر علیه دین و آیین یهود نیست بلکه این جنگ بر ضد رژیم صهیونیستی شکل گرفته است.
 
قدومی ادامه داد: جهان باید بداند که رژیم صهیونیستی در حال سوء استفاده از دین بوده و در این میان یهودیان قربانی می شوند.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: بی‌شک مسائل حاشیه‌ای در جهان اسلام تاثیر خود را بر مسیر  اصلی می‌گذارد، در جهان اسلام مشکلات فرهنگی و اقتصادی وجود دارند اما در بخش سیاسی به طور حتم داعش تاثیر خود را برروی مسئله فلسطین که امروزه مهمترین مسئله در عرصه سیاست به حساب می‌آید، می گذارد.
 
نماینده حماس در ایران اظهار داشت: بی تردید سرگرم شدن به مسائل جانبی ما را از قضیه اصلی که همان فلسطین است باز می دارد.
 
قدومی ادامه داد: افراط‌ گرایی در جهان غرب و اسلام بی‌ریشه بوده و با توجه به حجم گسترده کمک به اقشاری چون داعش وانمود می‌شود که اهمیت زیادی دارند در صورتی که این اهمیت در واقع آنچنان که تصور می‌شود، نیست.
 
وی در بخش پایانی صحبت‌هایش جنگ 22 روزه رژیم صهیونیستی علیه غزه را شفاف‌کننده چهره گوشه‌گیر این رژیم داشته و گفت: امروزه ملت‌های اروپایی کالاهای اسرائیلی را تحریم کرده‌اند با این همه هنوز رژیم صهیونیستی تسلیم نشده است.
 
قدومی با تاکید بر اینکه حامیان رژیم صهیونیستی در صدد نجات این رژیم برآمده‌اند، گفت: حتما به این نتیجه نمی‌رسند، فعالیت های فرهنگی – اجتماعی بخشی از نبرد ما ضد رژیم صهیونیستی است و به تعبیری شمشیر اندیشه گویاتر از شمشیر نظامی بوده، تصاویر گویاتر از هر چیزی هستند.
 
وی اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه‌هایی چون نمایشگاه عکس کودکان غزه گام‌های خوبی در جهت به تصویر کشیدن واقعیت‌های غزه هستند، امروزه حمایت ایران از فلسطین برای ما اثبات شده است.
 
نماینده حماس در ایران تصریح کرد: جنگ هنوز به پایان نرسیده، ما خواستار بازگشایی معابر و اجرای شرایط آتش‌بس هستیم.
 
قدومی تصریح کرد: طبق اطلاعات طرف مصری کمک های جمهوری اسلامی ایران به غزه دو روز پیش به همراه یک تیم پزشکی وارد مصر شد.
 
وی خاطرنشان کرد: امروزه رقم دقیقی از تعداد شهدا در دست نیست اما رقم بالای یازده هزار و نهصد نفر است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: آیین ، یهود ، جنگ ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار