مدیر کل دفتر مشاوره و روانشناختی سازمان بهزیستی گفت: الزام و قانونمند شدن گواهی مشاوره پیش از ازدواج می تواند نقش بسزایی در پیشگیری از طلاق ایفا نماید.

آرزو زکایی فر مدیر کل دفتر مشاور و روانشناختی سازمان بهزیستی کشور در گفتگو باخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،گفت: آمارها از مراکز مشاوره بهزیستی در سطح کشور( مشاوره تلفنی، سایت مشاوره سازی، مشاوره حضوری) بیانگر آن است که  تعداد بسیاری از مراجعه کنندگان دارای مشکلات خانوادگی هستند که این امر از سویی نشان دهنده ی جا افتادن فرهنگ مشاوره در کشور و از سوی دیگر نگران کننده است.
 
وی ادامه داد:سازمان بهزیستی کشور تلاش خود را انجام می دهد تا بتواند با اجرای طرح و برنامه‌های متفاوت پایداری و استحکام خانواده‌ها را تقویت کند و از این رو بتواند با آموزش مهارت های زندگی و ارتباطی به دانش آموزان، دانشجویان و افرادی که در آستانه ازدواج هستند گام های موثری در جهت پیشگیری از طلاق بردارد.
 
ذکایی فر افزود: طبق آمارهای ثبت احوال کشور اغلب طلاقها در 5 سال ابتدایی ازدواج روی می دهد که بیشتر آنها براساس مسائل شناختی، آموزش و شخصیتی بوده بنابراین می‌بایست تدابیر اندیشیده شود تا گواهی مشاوره پیش از ازدواج به صورت قانون و الزام در آید.
 
وی تصریح کرد: کمپین سلامت روان خانواده با رویکرد سلامت مجوز یک کارزار رسانه‌ای در فاصله زمانی مشخص است که با بمباران خبری در این جهت اطلاع رسانی کرده  جزو اقدامات جدید سازمان بهزیستی در جهت پایداری و نشاط خانواده می باشد.
 
ذکایی فر خاطر نشان کرد:این طرح  به زودی به صورت پایلوت در برخی از مناطق شهری تهران به مرحله‌ای اجرا در می آید که در این راستا از شهرداری دعوت می کنیم که براساس شاخصه‌های اجتماعی فرهنگی و اقتصادی مناطق مورد نظر را به ما معرفی نمایند تا بتوانیم آن را اجرایی نماییم.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: گواهی ، مشاور ، ازدواج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار