کوچکترین عضو تیم ملی بسکتبال از جام جهانی درس های اخلاقی زیادی در کنار نکات فنی یاد گرفته است و با این درس ها برای گرفتن طلای بازی های آسیایی به اینچئون می رود.

بهنام یخچالی به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: جام جهانی بسکتبال در این سن برای من تجربه گرانبهایی بود. در این مسابقات از بازیکنانی که فیلم بازی آنها را برای آموزش نگاه می کردم، چیزهای زیادی یاد گرفتم. 

وی ادامه داد: در جام جهانی نکات زیادی از نظر اخلاقی و فنی یاد گرفتیم. بسکتبال ما را با حریفان جهانی نمی توان مقایسه کرد اما اگر در طول سال چند مسابقه تدارکاتی با تیم های مطرح داشته باشیم تفاوت سطح آنقدر هم زیاد نیست که جبران نشود. 

بازیکنان مطرح جهانی با دیگران فرقی نداشتند

یخچالی در مورد درس های جام جهانی گفت: از هر نظر می توان از حریفان جهانی درس گرفت. از نظر اخلاقی هم یکی از بزرگترین نکاتی که یاد گرفتیم، رفتار بازیکنان بسیار مطرح بود. بازیکنانی که اکثر آنها در لیگ حرفه ای NBA بازی می کنند در کنار هم تیمی های دیگر خود هیچ تفاوتی نداشتند و فرقی میان بازیکنان NBA و دیگر تیم های مطرح اروپایی با بازیکنان دیگر نبود. این بازیکنان با همه بهترین رفتار را داشتند و نشان می دادند که چقدر اخلاق در بسکتبال مهم است.

گارد تیم ملی بسکتبال در مورد شرایط بازیکنان در بازگشت به اردوها توضیح داد: در جام جهانی فشار بدنی زیادی به همه وارد شد اما به نظرم نزدیکی این مسابقات به بازی های آسیایی اینچئون به نفع تیم شد. ضمن اینکه در 2 بازی آخر جام جهانی و حتی بازی با صربستان عملکرد بسیار خوبی داشتیم و به همین دلیل شرایط روحی و روانی تیم هم بعد از جام جهانی با یک هفته استراحت عالی است. امیدوارم در این یک هفته تمرین دوباره به مرز آمادگی برسیم.

جام جهانی به تیم اعتماد به نفس داد

انتظار زیاد از تیم ملی برای گرفتن طلای بازی های آسیایی فشار ذهنی به بازیکنان وارد می کند؟ یخچالی پاسخ می دهد: از همان ابتدای کار به ما می گفتند که هدف اصلی تیم بازی های اینچئون است و همه از این انتظار خبر داریم اما فشاری روی تیم حس نمی شود. حضور در جام جهانی به عنوان سطح اول بسکتبال دنیا باعث اعتماد به نفس بیشتر تیم شد و امیدوارم طلای بازی های آسیایی را بعد از این تورنمنت به دست آوریم.

بازیکن شهرکردی تیم ملی نتیجه دور قبلی تیم ملی در بازی های آسیایی را هم به غیبت بازیکنان خوبی مثل صمد نیکخواه و حامد حدادی مربوط می داند و می گوید: این بار ترکیب ما برای بازی های آسیایی کامل است. تیم های فیلیپین و کره با بازیکنان خارجی خوب و میزبانی بازی ها شرایط خوبی دارند و چین هم بازی های تدارکاتی خوبی با تیم های مطرح دنیا داشته است اما تیم ایران هم امسال کاملا آماده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار