" لوران فابیوس"؛ وزیر امور خارجه فرانسه در نشست خبری مشترک با "ابراهیم الجعفری" همتای عراقی خود گفت: داعش یک گروه خطرناک و تروریستی است که نماینده اسلام نیست.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه در نشست خبری مشترک با ابراهیم الجعفری همتای عراقی خود در پایان کنفرانس پاریس گفت: داعش یک دولت نیست بلکه یک گروه خطرناک و تروریستی است که نماینده اسلام نیست. 

فابیوس افزود: همه کشورها درباره لزوم از بین بردن داعش توافق نظر دارند و این مسئله محدود به کشورهای همسایه عراق و سوریه نیست.

وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد؛ داعش یک گروه تروریستی است که هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد. 

فابیوس افزود: شرکت کنندگان در کنفرانس پاریس درباره کمک نظامی به عراق توافق نظر دارند. مقابله با داعش در جنبه های سیاسی و امنیتی خواهد بود. کنفرانسی در بحرین برای بررسی شیوه های قطع حمایت مالی و پشتیبانی از داعش برگزار خواهد شد. باید کمک های مالی به این گروه متوقف شود. هدف از کنفرانس پاریس حمایت از صلح و امنیت در عراق و مبارزه با تروریسم  بود. 

وی خاطر نشان کرد: میلیون ها آواره در عراق وجود دارند که از شرایط دشواری رنج می‌برند.

"ابراهیم الجعفری"، وزیر امور خارجه عراق نیز افزود: ما در این کنفرانس احساس کردیم در برابر داعش تنها نیستیم و همه بر حمایت همه جانبه از عراق تاکید کردند. 

الجعفری افزود: شرکت کنندگان در کنفرانس پاریس بر گام های عملی برای حمایت از عراق متمرکز شدند. داعش مسئول اوضاع دشوار شهروندان عراقی است. 

وی خاطر نشان کرد: جنگ با داعش دشوار است و به همین علت باید همه با یکدیگر همکاری کنیم. دولت عراق بر حفظ وحدت ملی اصرار دارد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار