وزیر خارجه کره شمالی در اجلاس آلکو مطرح کرد

آمریکا به دنبال افزایش تنش در شبه جزیره کره/ ایالات متحده مانع توسعه کره شمالی می‌شود

وزیر خارجه کره شمالی گفت: دولت کره شمالی می‌خواهد وضع مردم را توسعه دهد اما آمریکا به طور عمدی به دنبال افزایش تنش‌ها در شبه جزیره کره است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "ری سو یونگ" وزیرخارجه کره شمالی در پنجاه و سومین اجلاس سالانه سازمان حقوقی مشورتی آسیایی- آفریقایی (آلکو) که صبح امروز در دفتر مطالعات بین‌المللی وزارت خارجه برگزار شد با بیان این که اعمال تحریم علیه تعدادی محدودی از کشورها برخلاف موازین حقوق بین‌الملل است گفت: کره شمالی و ایران توسط آمریکا تحریم یک جانبه شده‌اند و ایالات متحده کشور مرا در تعاملات بانکی و صادرات و واردات کالاها تحریم کرده است.
 
وی تصریح کرد: اقدامات فرادولتی آمریکا علیه کشورها و اجرای آن در صحنه بین‌المللی و همچنین قطعنامه‌های شورای امنیت فقط به نفع قدرت‌های جهانی است و منافع دیگر کشورها را مورد توجه قرار نمی‌دهد.  
 
ری سو یونگ اظهار داشت: ایالات متحده تحریم‌هایی علیه کره شمالی اعمال کرده و دیگر کشورها را تهدید می‌کند تا مانع توسعه کشور من شوند.
 
وی ادامه داد: کره شمالی بر بررسی تحریم‌هایی که در سطح بین‌المللی ایجاد شده تاکید می‌کند چرا که این امر بی‌توجهی به امنیت و ثبات دیگر کشورهاست.
 
وزیر خارجه کره شمالی بیان داشت: هرگونه خشونت و تروریسم باید بدون تبعیض مورد بررسی قرار گیرد چرا که هم اکنون کشتار مردم در فلسطین نادیده گرفته می شود .
 
ری سو یونگ در پایان خاطرنشان کرد: دولت کره شمالی می‌خواهد وضع مردم را توسعه دهد اما آمریکا به طور عمدی به دنبال افزایش تنش‌ها در شبه جزیره کره است.

انتهای پیام/
برچسب ها: وزیر ، خارجه ، کره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار