کفاش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد

اجرای طرح یک روز بانشاط در 2152 مدرسه ابتدایی/ابلاغ دستورالعمل مدیریت کیفیت روزهای پنجشنبه به استان‌ها

معاون پرورشی آموزش و پرورش گفت: روزهای پنج شنبه در 2هزار و 152 مدرسه ابتدایی از اول مهرماه دایر خواهد بود.

کفاش معاون پرورشی آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در خصوص تعیین تکلیف تعطیلی پنجشنبه‌های مدارس کشور در سال تحصیلی جاری گفت: وزیر آموزش و پرورش دستورالعمل مدیریت کیفیت روزهای پنجشنبه را به استان‌های کشور ابلاغ و از اول مهرماه 2 هزار و 152 مدرسه ابتدایی در پایه‌های مختلف روزهای پنجشنبه دایر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های جذاب و متنوعی برای روزهای پنجشنبه طراحی شده است، افزود: برنامه‌های کتابخوانی، مسابقات فرهنگی و هنری، شعر و داستان ، سرود و نمایشنامه، حضور در کتابخانه‌های کانون، اردوهای یک روزه داخل شهر، بازدید از مراکز علمی- پژوهشی و تحقیقاتی و ورزشی و همچنین فعالیتهای متنوع تربیت بدنی و فرهنگی و هنری در روزهای پنجشنبه مدارس انجام خواهد شد.

 کفاش در ادامه با اشاره به اینکه همزمان پژوهشگاه تعلیم و تربیت، پژوهش از این مدارس را از ابتدای سال به عهده خواهد داشت و مورد ارزیابی مدرسه به مدرسه قرار خواهد گرفت، اظهار کرد: در پایان سال چنانچه 2 هزار و 152 مدرسه موفق باشند با یک برنامه‌ای به سایر مدارس تعمیم پیدا خواهد کرد و در صورت وجود اشکالاتی، اشکالات رفع می‌شود و اگر این برنامه موفق نباشد،‌ متوقف خواهیم کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش در خصوص اختیاری و اجباری بودن حضور دانش‌آموزان گفت: دانش‌آموزان به صورت داوطلب با تشویق والدین در این برنامه‌ها حضور می‌یابند البته انتظار می‌رود که با استقبال والدین و تشویق خانواده‌ها، تمامی بچه‌ها در این مدارس که به صورت آزمایشی انجام خواهد شد، شرکت کنند.

کفاش در خصوص حضور معلمین و مدیران در روزهای پنجشنبه مدارس تصریح کرد: تمامی عوامل مورد نیاز توسط مدیر تعیین شده ابلاغ می‌خورند و در این مدارس که تحت پوشش طرح است حضور خواهند داشت.

وی در خصوص حق الزحمه معلمین در روزهای پنجشنبه این مدارس گفت: روزهای پنجشنبه به صورت فوق برنامه بوده و عواملی که حضور داشته باشند حق الزحمه دریافت خواهند کرد.

کفاش در ادامه عنوان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با مراکز کانونی که در سطح کشور دارد همراه اجرای این طرح است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: در هفته جاری استان‌ها و مناطق، مدارس مجری طرح را به صورت اطلاعیه اعلام  کرده و از همان زمان ثبت نام آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: نشاط ، ابتدایی ، پنج شنبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.