معاون اجرایی رئیس جمهور اعلام کرد

لزوم اصلاح قیمت نان با حداقل فشار به مردم

شریعتمداری گفت: هدف دولت از اصلاح قیمت نان این است که در این راستا به مردم و تولید کنندگان فشاری وارد نشود و کیفیت نان افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران محمد شریعتمداری معاون اجرای رئیس جمهور در مراسم افتتاح هشتمین نمایشگاه بین المللی صنعت آرد و نان با اشاره به اینکه هم اکنون صنعت نان از یک رویه ای در رنج و عذاب است گفت: در دولت قبل درباره یارانه‌ نان تصمیمی گرفته شد که این یارانه از غیر مستقیم به مستقیم تبدیل شد.

وی افزود: این روند موجب شد تا قیمتها واقعی شود و این امر موجب رشد و نمو صنعت نان شدو همچنین آرد و نان امکان تجارت پیدا کرد و تولید نانهای صنعتی و همچنین نانهای داخلی با رونق مواجه شد.

شریعتمداری در ادامه گفت: در آن زمان نانوانها به اصلاح روشهای پخت نان پرداختند و استفاده از جوش شیرین کاهش یافت و بهداشت پخت نان رشد پیدا کرد که اینها همه اقدامات مثبتی بو د که در جهت واقعی شدن قیمت نان اجرا شد.

معاون اجرایی رئیس جمهور تاکید  کرد:از سی ماه قبل تصمیمی درباره قیمت نان گرفته نشده و اگر به این بحث توجه می‌شد در حال حاضر با مشکلاتی در این بخش مواجه نبودیم.

وی افزود: هم اکنون اصلاح قیمت نان در دولت در دست بررسی است و در این راستا دولت از سازمانهای حمایت، وزارت صنعت، همچنین بازرگانی دولتی، سازمان توسعه تجارت و همچنین اتحادیه‌های مربوطه نظر خواهی کرده تا در روند اصلاح قیمت نان فشاری به مردم وارد نشود.

وی افزود: هدف دولت از واقعی شدن قیمت نان این است که هم مردم آسیبی نبینند و هم تولید کنندگان از وزن نان جهت سود بیشتر کسر نکنند.

شریعتمداری افزود: تصمیمات دولت در زمینه اصلاح قیمت نان بزودی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: نان ، قیمت ، مردم ، آسیب ، وزن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۹:۳۴ ۲۴ شهريور ۱۳۹۳
درود بر شما كه اينقدر به فكر نان شب مردم هستيد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۲۴ شهريور ۱۳۹۳
حتما شیب هم ملایمه
آخرین اخبار