امین‌زاده در جمع خبرنگاران مطرح کرد

جدیت اعضای آلکو برای مبارزه با تروریسم در منطقه/ تحریم ابزاری غیرانسانی است

معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: امیدواریم که از طریق سازمان آلکو بتوانیم به مبارزه با تروریسم در منطقه بپردازیم و قطعا با همبستگی که بین این کشور‌ها هست، این هدف می‌تواند دنبال شود و به نتیجه برسد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "الهام امین‌زاده" معاون حقوقی رئیس جمهور کشورمان در حاشیه پنجاه و سومین اجلاس سالانه حقوقی مشورتی آفریقایی_ آسیایی (آلکو) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نکات مهمی که در اجلاس امسال مطرح است، بحث مبارزه با تروریسم خواهد بود و کشورهایی از این پدیده حمایت‌های مالی می‌کنند، تا امنیت و جان انسان‌ها را در آسیا و آفریقا به خطر اندازد، آلکو در رابطه با حوادثی که در آمریکا و آفریقا مطرح است.  
 
وی ادامه داد: با قاطعیتی که اعضای آلکو این مباحث را پیگیری می‌کنند امیدواریم که از طریق این سازمان بتوانیم به مبارزه با تروریسم در منطقه بپردازیم و قطعا با همبستگی که بین این کشور‌ها هست، هدف می‌تواند دنبال شود و به نتیجه برسد.  
 
امین‌زاده با اشاره به محور دیگر موضوعات مورد بحث در این اجلاس گفت: این محور، رسیدگی به حق فلسطینیان است که مورد حمله قرار گرفته و جنایتهای بسیاری بر آن‌ها وارد شده و شرکت کنندگان به هر نحوی حمایت خودشان را به مردم غزه چه با ارسال کمک و تضمین اینکه دیگر مورد تجاوز قرار نمی‌گیرند، اعلام کرده و این موضوع مورد بررسی قرار خواهدگرفت، همچنین، در این اجلاس مباحثی چون تجارت بین الملل که نشان می‌دهد تحریم یک ابزار غیرانسانی است که جلوی روابط بین ملت‌ها را می‌گیرد، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
 
معاون حقوقی رئیس جمهور کشورمان تصریح کرد: در بین این ۵۰ کشور عضو آلکو ۵ نهاد داوری وجود دارد که یکی از آن‌ها تهران است و ما استقبال می‌کنیم از کشورهایی که دچار درگیری تجارتی شده‌اند و تهران را به عنوان یکی از مراکز حل اختلاف انتخاب می‌کنند.  
 
وی با اشاره به گزارش گزارشگر سازمان حقوق بشر در سال ۲۰۰۹ در رابطه با جنایت جنگی علیه بشریت در غزه افزود: این گزارش درکمیسیون حقوق بشر تصویب شد و به سازمان ملل رفت و آنجا هم نیزتصویب شد و اخیرا در ۱۱ سپتامبر دیدبان حقوق بشر اعلام کرد که جنایت علیه بشریت در غزه اتفاق افتاده است و اگر که تحقیقات و گزارش‌های ویژه که درکمیسیون حقو بشرسازمان ملل به همین نتیجه برسد، این موضوع در شورای امنیت مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.  
 
امین‌زاده با اشاره به موضوع امنیت سایبری، اضافه کرد: امنیت سایبری در رابطه با مراکز تاسیسات صنعتی و نظامی خیلی از کشور‌ها را به چالش کشانده و یکی از موضوعاتی است که در اینجا مورد بحث قرار خواهد گرفت و کمیته تحقیقاتی آلکو به آن رسیدگی خواهد کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: معاون ، حقوقی ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار