سرعت گیر ها مانع سرعت اجرای روکش بتنی شدند/تنها 15 درصد از جاده ها بتنی هستند

جایگزین کردن روکش بتنی به جای آسفالت راهکاری برای پرکردن چاله های مشکلات جاده های آسفالتی است که متاسفانه در حال حاضر تنها 15 کیلومتر از 200 هزار کیلومتر جاده های کشور دارای چنین روکشی هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جایگزین کردن روکش بتنی به جای آسفالت راهکاری برای پرکردن چاله های مشکلات جاده های آسفالتی است.

براساس این گزارش آماده کردن قیر نیازمند گرم کردن وحرارت دادن بسیار است که  در حین انجام این کار کارگران با خطرات بسیاری  مواجه می شود اما در حال حاضر آلودگی کمتر، اجرای آسان تر وکاهش هزینه های نگه داری از جمله مزیای این روکش به شمار می رود.

 براساس این گزارش آب دشمن قیر وآسفالت است و در حین بارش باران باید تمامی پروژه های جاده ای تعطیل می شد اما آب در روکش بتنی زمینه ساز استحکام شان می شود. واجرای پروژه های بتنی بدون آب امکان پذیر نیست.

کلهر مسئول ساخت وبزرگراه های شمال شرق کشور با بیان اینکه ما در تمامی فصول مختلف می توانیم روسازی بتنی را اجرا کنیم،افزود: با روکش بتنی  سرعت اجرا  افزایش می یابد و مدت زمان انجام اجرا پروژه کاهش یابد.

در همین راستا خیراله خادمی معاون شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای کشوردر خصوص مزیت های روکش بتنی گفت: مقاومت روکش های بتنی سه تا چهار برابر آسفالت است و عمر این روکش ها قابل مقایسه با قیر نیست.

وی در با اشاره به نفت خیز بودن ایران و تولید بسیار زیاد قیر در کشور گفت: به دلیل تولید زیاد قیر در کشور ما برای اجرای روکش بتنی چندان اقدامی نکرده بودیم.

خادمی در ادامه توضیح داد: حدود 100 کیلومتر در محور بیرجند به قائم به پیمانکاران   ابلاغ کردیم که روسازی بتنی را در دستور کار خود قرار دهند.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای کشوردر درادامه اظهار داشت: 32 کیلومتر صورت بزرگراه در کنار گذرساوه در حال اجرا است .

خادمی در ادامه تاکید کرد: اکثر طرح های که در حال تصویب است یک گزینه روسازی بتنی را در دستور کار قراردادیم.

براساس این گزارش استفاده از روکش بتنی در بیش از 60 درصد از جاده های کشور قابل اجرا است اما مشکل در حال حاضر تنها بر سر سرعت اجرای این طرح است  که باید سرعت گیر ها را برداشت.

سوال این جاست وقتی روکش بتنی دارای چنین مزیت های است چرا تنها 15 کیلومتر از 200 هزار کیومتر از جاده های کشور روکش بتنی داشته باشد.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: روکش ، بتنی ، جاده ، آسفالت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار