رئیس جمهور عراق در نشست خبری مشترک با همتای فرانسوی خود حملات هوایی سریع علیه داعش را خواستار شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از  این‌شبکه در خبری فوری اعلام کرد: رئیس جمهوری عراق خواستار مداخله هوایی سریع علیه داعش شده است.

وی گفته است که از پاریس میخواهیم که سریعا علیه داعش حملات هوایی انجام دهد

این شبکه همچنین به نقل از رئیس جمهوری عراق اعلام کرد: در صورتی که در مداخله علیه داعش و حمایت از عراق تآخیرصورت گیرد ممکن است داعش سرزمین های دیگر را نیز اشغال نماید. 

رئیس جمهور عراق در نشست خبری مشترک با فرانسوا اولاند همتای فرانسوی خود گفت: معصوم افزود: داعش حتی مقبره های پیامبران پیش از اسلام را در عراق ویران کرد. داعش همه نمادهای تمدن انسانی را ویران می کند و ما با خطر واقعی در برابر این گروه روبرو هستیم. 

وی خاطر نشان کرد: ما از کمک های انسانی کشورهای دوست از جمله ایران، عربستان سعودی و ترکیه به آوارگان و نیز از کمک های نظامی آنها تشکر می کنیم. این همبستگی باعث می شود ما تلاش بیشتری برای مقابله با تروریسم انجام دهیم. 

فواد معصوم گفت: جنایت های داعش علیه اقلیت ها، مسئله خطرناکی است که باید با آن مقابله کرد. این کنفرانس فرصت مناسبی برای تثبیت شراکت انسانی است.

رئیس جمهور عراق  تروریسم را خطرناکترین تهدید عصر توصیف کرد و گفت: داعش در عراق مرتکب جنایت نسل کشی و پاکسازی نژادی می شود. 

معصوم گفت: ما به رویارویی قاطع و سریع با داعش نیاز داریم. خشکاندن ریشه های تروریسم مسئله ضروری است. باید از ورود جنگجویان از کشورهای همسایه جلوگیری شود. 

وی خاطر نشان کرد: خطر داعش آن است که با شستشوی مغزی جوانان آن‌ها را به عوامل انتحاری تبدیل می کند.


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار