عراقچی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

امیدواریم با راه حل‌های ابتکاری به راه حل جامع برسیم/ حصول توافق در مذاکرات نیویورک ضعیف است

عضو تیم هسته‌ای کشورمان با بیان اینکه امیدواریم با راه حل‌های ابتکاری بتوانیم به راه حل جامع برسیم، گفت: به اعتقاد بنده تا وقتی که پیشرفت مناسبی در مذاکرات صورت نگیرد، نیازی به حضور وزرا نخواهد بود و همه این‌ها در روند مذاکرات تصمیم گیری خواهد شد و اینکه ما بتوانیم در نیویورک به توافق برسیم، به نظر من ضعیف خواهد بود.

"سیدعباس عراقچی" عضو تیم هسته‌ای کشورمان در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به مذاکرات هسته‌ای پیش رو در نیویورک اظهار داشت: فردا عازم نیویورک هستیم و در روز چهارشنبه و پنجشنبه مذاکراتی در قالب دوجانبه و گفتگو با ۱+۵ خواهیم داشت.  
 
وی ادامه داد: در برخی از موضوعات اختلاف جدی است و با توجه به مشورت‌های انجام شده در یک ماه گذشته در قالب گفتگوهای دوجانبه با اروپایی‌ها، آمریکایی‌ها، روسیه و چین، امیدوار هستیم که مجموعه این‌ها در جلسات چهارشنبه و پنجشنبه منجر به پیشرفت در مذاکرات شود.  
 
مذاکره کننده ارشد تیم هسته‌ای کشورمان تصریح کرد: آنچه مسلم است، حفظ حقوق مردم ایران حفظ دستاوردهای هسته‌ای مردم ایران و دانشمندان کشورمان است و تمامی این‌ها خط قرمز ما بوده و مصالحه پذیر نیست، اما امیدواریم با راه حل‌های ابتکاری بتوانیم به راه حل جامع برسیم.  
 
عراقچی تاکید کرد: پس از ناهار کاری ظریف و اشتون نحوه ادامه کار مشخص خواهد شد و به اعتقاد بنده تا وقتی که پیشرفت مناسبی در مذاکرات صورت نگیرد، نیازی به حضور وزرا نخواهد بود و همه این‌ها در روند مذاکرات تصمیم گیری خواهد شد و اینکه ما بتوانیم در نیویورک به توافق برسیم، به نظر من ضعیف خواهد بود.  
 
وی با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به نیویورک افزود: سفر ریاست جمهوری به موقع اطلاع رسانی خواهد شد و تا آنجا که من خبر دارم، ایشان تصمیم قطعی را هنوز نگرفته‌اند.

انتهای پیام/
برچسب ها: بند ، موضوعات ، جدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار