معاون اداره کل و رئیس اداره حفاظت محیط زیست کرج از آغاز عملیات سرشماری حیات وحش در شهرستان کرج خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حکیمی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست کرج در خصوص نحوه اجراء و زمان بندی سرشماری تابستانه حیات وحش گفت: سرشماری تابستانه جمعیت حیات وحش در شهریور ماه سال جاری در منطقه حفاظت شده البرز جنوبی انجام خواهد گرفت و در این برنامه سه روزه (24 لغایت 27 شهریور) تعداد 11 مسیر جهت سرشماری پستانداران منطقه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: سرشماری جمعیت حیات وحش شهرستان توسط اکیپی متشکل از کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج، اداره نظارت بر حیات وحش، ماموران یگان حفاظت به تعداد 30 نفر جهت سرشماری به منطقه اعزام خواهند داشت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کرج هدف از سرشماری را برآورد جمعیت حیات وحش، اطلاع از وضعیت زاد و ولد حیوانات نسبت به سال قبل و همچنین بررسی عوامل تهدید کننده و نقاط ضعف و قوت منطقه، ارزﯾﺎﺑﯽ دقیق زﯾﺴﺘﮕﺎه و ارائه راھﮑﺎرھﺎی ﻣﺪﯾﺮﯾﺘﯽ ﻣﻨﺎﺳب ﺟهت ﺣﻔﻆ وﺣﻤﺎﯾﺖ از ﮔﻮﻧﻪ ھﺎی ﺑﺎ ارزش عنوان نمود.

گفتنی است منطقه حفاظت شده البرز جنوبی با توجه به وسعت (64000 هکتار ) و تنوع و غنای گونه های گیاهی و جانوری بعنوان یکی از زیستگاههای مهم تلقی شده وکلکسیونی از تنوع زیستی کشور را در خود جای داده و از گونه های جانوری مهم آن میتوان به کل و بز، قوچ و میش، پلنگ، خرس قهوه ای ، گراز،کفتار ، تشی ، روباه و خرگوش و ... اشاره نمود .

انتهای پیام/
برچسب ها: حیات وحش ، کرج ، سرشماری ، خرس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار