مسئول بازرسی ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: اعتبار پیشبینی شده برای ساخت صحن حضرت زهرا(س) حدود ۸ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، افضلی در نشست مشترک مسئولان ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور با مسئولان ستادهای بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی افزود: حرم امام علی(ع) در نجف با مساحت 12 هزار و 100 متر کوچکترین حرم ائمه است که طرح توسعه این حرم در دستور کار است.

وی بیان داشت: حرم حضرت علی(ع) با احداث صحن حضرت زهرا(س) به مساحت 218 هزار متر مربع توسعه می یابد، اعتبار پیشبینی شده برای ساخت صحن حضرت زهرا(س) حدود 8 هزار میلیارد ریال برآورد شده که سنگ مورد نیاز 604 ستون این صحن با اعتباری معادل 150 میلیارد ریال از سوی صنعتگران سنگ شهرستان محلات تامین می شود.

مسئول بازرسی ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: با پایان طرحهای مرمت و بازسازی، طرح‌های توسعه ای و توسعه حرم ها در اولویت قرار گرفته و انجام می شود.

افضلی با اشاره به افزایش کمک های مردمی برای بازسازی عتبات گفت:میزان کمکهای مردمی جمع آوری شده در سال 1390 حدود 140 میلیارد ریال، در سال 91 حدود 350 میلیارد ریال و در سال 92 حدود 620 میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: با توجه به روند افزایش سالیانه کمک ها و نذورات مردمی برای بازسازی عتبات عالیات، پیشبینی میشود کمک ها و نذورات جمع‌آوری شده امسال به یک هزار و 500 میلیارد ریال برسد./ز

منبع:تسنيم
برچسب ها: برآورد ، اعتبار ، صحن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.