در ادامه ی نشست های ماهیانه شورای هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی مهاباد، این بار کارشناسان این سازمان به همراه تعدادی از کارشناسان ادارات مرتبط در مرکز دهستان مکریان غربی گرد هم آمدند تا سه دستور کار را بررسی کنند.

در ادامه ی نشست های ماهیانه شورای هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی مهاباد، این بار کارشناسان این سازمان به همراه تعدادی از کارشناسان ادارات مرتبط در مرکز دهستان مکریان غربی گرد هم آمدند تا سه دستور کار را بررسی کنند
کشت محصولات پاییزه ، با توجه به اهمیتی که برای کشاورزان دارد ، این بار هم نخستین موضوعی بود که کارشناسان در باره آن بحث و تبادل نظر کردند.

بگزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان،دمکری مدیر جهاد کشاورزی مهاباد در این نشست به کشاورزان تأکید کرد ؛ در هنگام کشت پاییزه محصول ، نکات فنی را رعایت کنند

دمکری گفت ، برنامه ریزی لازم برای تأمین نهاده ها ازقبیل ، بذر و سموم ، سوخت ، مکانیزاسیون و سایر نهاده ها انجام شده است .

وی افزود ،کشاورزی حفاظتی باید مورد توجه کشاورزان قرار گیرد زیرا باعث تولید بیشتردر واحد سطح می شود.

بررسی وضع بیمه محصولات کشاورزی و دامی ، دومین دستور کار این نشست بود.

در این بخش نیز بیمه محصولات کشاورزی به عنوان یکی از راهکارهای اساسی برای مقابله با خطرات فعالیتهای کشاورزی مورد توجه و تأکید کارشناسان قرار گرفت.

آخرین موضوع و سومین دستور کار این نشست ، که بیشتر از همه درمورد آن بحث شد ، فعالیت های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر بود.

آهمند نماینده ی کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر در این نشست با اشاره به نقش این صندوق در حمایت از کشاورزان گفت :

این صندوق از سال 84 در شهرستان مهاباد فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون سه هزار خانوار را زیر پوشش قرار داده است.

آهمند افزود، حق بیمه دراین صندوق پانزده درصد است که تمام روستائیان وکشاورزان بالای 18 سال تنها با پرداخت پنج درصد حق بیمه میتوانند از مزایای این صندوق شامل بازنشستگی ، از کار افتادگی کلی و بازماندگان تحت تکفل بیمه شده متوفی از مستمری استفاده کنند.

وی تصریح کرد : انتقال سوابق پرداخت حق بیمه از سایر صندوق ها به این صندوق و بالعکس مطابق قوانین ومقررات مربوطه صورت می پذیرد.

در ادامه نمایندگان کشاورزان هم سوالات خود را با کارشناسان مطرح کردند./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.