تیم ملی کشتی فرنگی ایران برای نخستین بار به عنوان قهرمانی جهان دست یافت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان روزهای 21 تا 23 شهریورماه در شهر تاشکند ازبکستان برگزار شد.

تیم کشتی فرنگی ایران در این رقابت‌ها با کسب یک مدال طلای حمید سوریان در وزن 59 کیلوگرم، یک مدال نقره امید نوروزی در وزن 66 کیلوگرم و دو مدال برنز افشین بیابانگرد و قاسم رضایی در اوزان 71 و 98 کیلوگرم و کسب دو مقام هفتمی و هشتمی حبیب اله اخلاقی و بهنام مهدی زاده در اوزان 80 و 130 کیلوگرم و کسب 42 امتیاز برای اولین بار در تاریخ کشتی فرنگی ایران عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

همچنین این رقابت‌ها یک رکورد تاریخی دیگر را در پی داشت که حمید سوریان نابغه کشتی فرنگی ایران با کسب ششمین مدال طلای خود رکورد کسب مرغوبیت مدال را که پیش از این با 5 مدال طلا و یک مدال المپیک نزد عبداله موحد کشتی گیر آزادکار اسبق ایرانی بود را با 6 مدال طلای جهان و یک مدال طلای المپیک از آن خود کرد.

تیم روسیه بعد از ایران در جایگاه دوم قرار گرفت.

تیم ملی کشتی فرنگی ایران در بازی‌های المپیک با هدایت محمد بنا و کسب 3 مدال طلا عنوان قهرمانی بازی‌های المپیک را به خود اختصاص داده بود.

پیش از این بهترین عنوان تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در مسابقات جهانی سال 2009 در دانمارک بود که ایران به عنوان نایب قهرمان جهان رسیده بود.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930623001478#sthash.LJjKT15m.dpuf
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار